Sleat 1 – Blokzijl 1

De eerste zaterdag van oktober moesten de groen witte van Blokzijl richting Sloten, een club waar het eerste nog nooit tegen gespeeld had. Sleat die de voorgaande wedstrijden goed gespeeld had en drie overwinningen op rij had geboekt was de favoriet in deze wedstrijd. Vanaf het begin drukte ze gelijk een stempel op de wedstrijd en de mannen uit Blokzijl moesten alle zeilen bij zetten om tegenstand te geven. En dit leverde gelijk 2 goede kansen op voor de thuis club. Daarna kreeg Blokzijl wat meer ruimte en waren er twee kansen voor hun, maar deze werden helaas niet benut. Tot in de 17de minuut er een pas op Pieter Galema werd gegeven op de linker kant deze gaf de bal goed op Boaz Mooiweer en deze speelde 2 man uit en haalde vanaf de rand 16 meter uit, de bal draaide naar de rechter boven hoek en belande precies in de kruising 0-1. Sleat bleef aanzetten en was voetballende de betere partij, toch was het in de 26ste minuut een fout in de defensie van Sleat, en Sander Boxum wist hier wel raad mee en maakte de 0-2 met een geplaatst schot in de verre hoek. Blokzijl bleef vanuit de verdediging voetballen en in de 28ste minuut was het bijna 0-3, door druk van Boaz die Sander bereikt Sander schoot de bal net voorlangs. Daarna was het weer eenrichtings verkeer op het doel van Blokzijl en wist Dennis het doel schoon te houden. Met deze stand gingen we de rust in. De tweede helft was vanaf de aftrap geheel voor Sleat en in de 47ste was het dan ook raak na een uitrap van Dennis werd het duel verloren en in de counter maakte Sietse Jan Veltman de 1-2. de druk werd steeds groter maar de defensie van Blokzijl stond als een huis. In de eerste aanval van Blokzijl werd een overtreding op de rechterkant gemaakte, de vrijtrap werd genomen door Pieter Galema. Deze schoot de bal draaiend in en de keeper zat er naast en via hem belande de bal in de rechterbovenhoek 1-3. Daarna was het wederom alles richting het doel van Blokzijl en mochten de gasten niet mopperen, tot tweemaal toe de bal op de lat en enkele andere goede kansen voor Sleat werden niet benut. Tot de 68ste minuut toen de mid mid van Sleat, Stan Kuiper uithaalde vanaf een 20 meter de bal werd van richting verander en belande in de rechter onder hoek waarop Dennis nooit kom reageren 2-3. Vanaf toen was het een spervuur op het doel van Blokzijl. Maar of de keeper of lat stonden de mensen uit Sleat in de weg. Sleat ging wisselen om alles op de overwinning te zetten, en in de 88ste minuut was er wederom een spaarzame kans van Blokzijl. Sleat die op de aanval speelde nam risico en uit een counter was het Mark Benus die Boaz vrij voor de keeper zetten en deze had hier geen moeite mee vandaag en maakte de 2-4. Toen was het geloof wel geknakt bij Sleat en ruim in de blessure tijd kreeg Blokzijl nog een kans. Boaz die een perfecte wedstrijd speelde ontdekte dat hij twee benen had en haalde met links op de rand van de 16 weer uit. De bal belande in de rechterhoek en wederom was het Blokzijls gejuich 2-5. Blokzijl was deze dag zeer efficiënt in het afronden waar het bij Sleat niet mee zat. Voor de neutrale supporter was het een wedstrijd waar alles in zat met enkele zeer mooie doelpunten.

Coen Brugman