Woensdag 11 september de derde bekerwedstrijd.
Blokzijl E1 kon zich plaatsen voor de volgende ronde van de KNVB beker.
Svbs/Oranje Zwart was de tegenstander.
Op papier was het te doen, maar in praktijk moet het toch maar gebeuren.
Blokzijl moest het doen zonder zijn keeper Jurian van Dalen. Die had wielertraining. Aangezien hij dat al even doet kwam deze wedstrijd verkeerd uit.
Blokzijl begon voort varend en al snel bleek dat ze de betere partij was. Een aantal schoten gingen net naast en net zoveel reddingen van de keeper zorgden ervoor dat Blokzijl niet tot scoren kwam.
Toby wist dan eindelijk te scoren. Zijn afstandschot trof doel 1-0.
In de rust waren de trainers niet te vreden. We doen ons zelf te kort. Houd speelveld breed, durf in te spelen en scoren.
Dat laatste werd ook in de tweede helft veel vergeten. Toch wist Enrico na een mooie actie te scoren. 2-0 Het spel was beter als de eerste helft dat betekent dat ze er iets mee hebben gedaan.
Anne kwam meer en meer in de partij en wist een mooie goal te scoren, 3-0.
Tot slot was het de hard werkende Enrico die 4 – 0 wist te scoren.
De plaatsing voor de volgende ronde was een feit. Toch leuk voor een club als Blokzijl dat teams zich plaatsen voor een volgende ronde. Waar je weer een sterkere tegenstander gaat treffen.
We maken ons op voor een zware competitie, waar we zeker vol aan de bak moeten. Voor het team en de trainers een super uitdaging.
Wat natuurlijk niet ongemerkt mag blijven is dat er veel ouders aanwezig waren. Dat is echt geweldig want de kinderen vinden dat echt geweldig. Dank je wel ouders dat jullie er waren.
Op naar zaterdag 14 september, Genemuiden E3 ik zeg 4-2 winnen. We gaan het zien!