Vandaag de uitwedstrijd naar Oosterzee. Deze dames staan onderaan op de ranglijst, maar vooraf hamerde Henk erop dat wel ze niet moeten onderschatten. De wedstrijd begint iets na half 1 en binnen 5 minuten kijken welke al tegen een achterstand aan. Een goed genomen corner van EBC draait in 1x het doel in.  We zijn nu 'wakker' zou je denken, maar niks is minder waar. We spelen slordig, de makkelijkste ballen worden niet bij elkaar in de voeten gespeeld. Hierdoor maken weer het onzelf onnodig lastig! Het lukt ons niet om ons eigen spelletje te spelen en hier maakt EBC gretig gebruik van! Na een half uur spelen krijgen ze weer een corner, na gepruts in de zestien weet een speelster de bal binnen te werken, 2-0….  Blokzijl krijgt een paar halve kansjes de 1e helft, en een doelpunt van Marjolein wordt afgekeurd, omdat Monique iets te enthousiast op de keepster doorloopt.  In de rust is iedereen stil, behalve Henk. Hij past twee wissels toe en geeft ons mee om in de tweede helft te proberen het spel naar onze hand te zetten. Vol goede moed stappen wel het veld weer op.  We beginnen goed en binnen tien minuten weet Yvette een terechte penal te benutten vanwege hands in de zestien. We weten goed druk te zetten en af en toe komen we er met goed combinatiespel uit. Na twintig minuten weet Yvette haar 2e van de middag beheerst binnen te schieten! 2-2! Nu doordrukken zou je denken, maar helaas… Een goede uitbraak van EBC en de spits weet beheerst te scoren! We kijken weer tegen een achterstand aan! Dat Yvette in vorm is liet ze vlak hierna maar weer blijken, ze weet zichzelf goed vrij te spelen en schiet de bal onhoudbaar over de keepster heen! We staan gelukkig weer gelijk!  Het slotakkoord islam echter voor Marjolein! Ze loopt goed door op keepster die de bal los laat na een schot op doel! Ze weet de bal goed binnen te tikken. 3-4! Vlak hierna fluit de scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd. Dat het niet altijd met mooi en goed voetbal lukt, hebben we vandaag maar weer bewezen! Maar gelukkig gaan de drie punten mee terug naar Blokzijl!