In het begin van de wedstrijd was het Blokzijl die het initiatief nam.
De eerste helft zag er veelbelovend uit, de ene aanval na de andere van Blokzijl maar er werd maar niet gescoord door Blokzijl.
Scheerwolde werd vastgezet op hun eigen helft en zij leken niet bij machte om een tegen offensief te plaatsen.
Maar niets is minder waar,halverwege de eerste helft glipte Scheerwolde toch door de Blokzijlse defensie en scoorde 1-0.geheel tegen de verhouding in.
De tweede helft was het weer Blokzijl die de wedstrijd controleerde , maar er moest nog wel even gescoord worden.
Het probleem van Blokzijl was niet de opbouw maar het afronden.
Maar halverwege de tweede helft brak Blokzijl weer door de defensie van Scheerwolde en Anne Kragt maakte een prachtig doelpunt 1-1.
Nu was het moment aangebroken om door te stoten naar 1-2 maar tegen de verhouding in was het Scheerwolde die na een moment van zwak verdedigen van Blokzijl 2-1 scoorde.
Blokzijl liet zich niet van de wijs brengen en ging vol overgave in de aanval op zoek naar de 2-2.
Met nog maar 5 minuten te spelen was daar het moment Anne Kragt scoorde voor Blokzijl de gelijkmaker.
Met nog maar een paar minuten op de klok probeerde Blokzijl nog te scoren maar de tijd gooide roet in het eten, het bleef 2-2.
Blokzijl was die zaterdag de betere partij en had eigenlijk moeten winnen in Scheerwolde.
maar dat is ook voetbal.

Wedstrijdverslag :Wim Louvet