Na een lange zomerstop was het dan eindelijk zover. De eerste wedstrijd van het seizoen. Iedereen moest vroeg op, want het was een uitwedstrijd bij Genemuiden, die om 09.00 uur zou beginnen. Wat hadden ze er allemaal zin in en dat bleek al gauw.

Blokzijl mocht beginnen met de aftrap en na een paar keer overspelen ging de bal diep. Tobias twijfelde geen moment en na 30 seconden stond het 1-0 voor Blokzijl. Blokzijl bleef vervolgens Genemuiden onder druk zetten en na 9 minuten stond het 4-0 voor Blokzijl. Genemuiden kwam nu ook wat beter in de wedstrijd en vlak voor het fluitsignaal van het eerste kwart maakten zij ook hun eerste doelpunt van het seizoen.

De rustpauze deed Genemuiden zichtbaar goed en na de start scoorden ze gelijk nog een keer, 4-2. Vervolgens ging het een poosje gelijk op, totdat Yenn van afstand uithaalde en de 5-2 op het scoreboard zette. Daarna maakten de debutanten Fayen en Stijn ook hun eerste doelpunten voor het team. De scheidsrechter floot voor rust met een tussenstand van 7-2 in het voordeel van Blokzijl.

In de rust besloot Mark ( de trainer) om van keeper te wisselen. Lola, die de eerste helft heel goed had gekeept, werd vervangen door Abel. Blokzijl ging vrolijk verder met het maken van doelpunten. Genemuiden stribbelde nog een beetje tegen, maar bij een stand van 10-4 vond Blokzijl het wel welletjes. Het team ging steeds beter overspelen met als gevolg dat de score snel opliep. De wedstrijd werd afgefloten met een eindstand van 19-4 in het voordeel van SV Blokzijl.

Wat een mooie start van het nieuwe seizoen. Volgende week spelen we thuis in Blokzijl tegen Kraggenburg om 09.00 uur.