Blokzijl dicteert in Genemuiden maar vergeet de koploper pijn te doen.

Op deze prachtige zonnige dag stond de topper op het programma tussen de nummers 1 (Genemuiden) en 3 (Blokzijl) op het programma. Het verschil in verliespunten tussen de 2 teams bedraagt maar 1 puntje. Maar zo zonnig als het vandaag was des te bewolkter was het eerder deze week. Leiders Henk en Berry zagen de bui al ruim op tijd aankomen. Wim Rabbinge zijn we al meer dan een jaar kwijt,  Mark zit met een schouder die niet meewerkt, Sander zat met zijn ribben, Raimon zit met gescheurde enkelbanden en vorige week konden we Everard bij het lijstje geblesseerden toevoegen met zo als het er uit zit flinke knieklachten. Tel daarbij op dat door verschillende oorzaken Rene, Hendrik en Robin ook afwezig waren. Leider  Henk bekeek eens even wie er wel waren en koos meteen eieren voor zijn geld. Zijn ongeslagen status als coach kon wel eens op het spel staan en dus liet hij vandaag de coaching maar over aan Berry. Een bezoekje aan de lichtstad om zijn  op toeren gekomen club PSV aan te moedigen lag meer in zijn straatje, maar achteraf had hij toch beter bij ons kunnen zijn vandaag. PSV de boot in en Blokzijl speelt een van zijn beste wedstrijden van het seizoen. Maar Henk, je blijft ongeslagen !!
Uiteraard werden de pasjes van te voren gecontroleerd door de jonge maar zeer goed fluitende scheidsrechter want bij Genemuiden waren ze  als de dood dat wij met het halve (vandaag vrije) eerste elftal zouden aantreden.  Dus die wilden even checken of wij wel met ons eigen elftal aantraden. Uiteraard had Berry, door de wol geverfd ondertussen als leider, hier al rekening mee gehouden dat dit zou gaan gebeuren.  Berry had er op papier 13 staan omdat Rutger en Stefan voor ons klaar stonden om de schoenen aan te trekken en na de winterstop zo hun eerste minuten konden maken bij het 2e van Blokzijl.
We begonnen vandaag met Martijn Kuik op de goal. Jazeker mensen, dezelfde Martijn Kuik die vorige week al liet zien op de goal over bijzondere kwaliteiten te beschikken. Deze noodgreep was nodig omdat Sander het nodig vond om om 14.23 uur door te geven dat hij er vandaag toch niet was. Lekker dan. Johannes, Rutger, Richard en Marco vormden de achterhoede. Op het middenveld stonden Stefan, Gerard en Gerbrand en voorin mochten Lo, Carlo en Menno er voor zorgen dat de achterhoede van Genemuiden het dun door de broek zou lopen. En dat laatste gebeurde dan ook. Onder toezicht van een mannetje of 15 aan supporters uit Blokzijl (super mensen, dank voor de support !) trok Blokzijl het spel naar zich toe terwijl de koploper als een schijterige angsthaas weinig aan aanvallen dacht. Waar de mannen van Genemuiden  wel goed in waren was het janken om iedere overtreding die wij maakten en om elke beslissing van de scheidsrechter die in hun nadeel uitviel. De mannen uit Blokzijl hadden echter vooraf al afgesproken om nergens op te reageren en iedereen hield zich dan ook keurig aan deze afspraak. Dat kwam het spel van Blokzijl dan ook zeer ten goede. Achterin heersten Richard en Rutger alsof ze al jaren samen spelen en Marco en Johannes hadden de spitsen van Genemuiden in de broekzak. Als er dan eens een balletje doorheen glipte dan stond Martijn als rots in de branding klaar om zijn verdediging te helpen. Op het middenveld werd er simpel gespeeld, kort gedekt en aangesloten bij de voorhoede. Kleine kansjes voor Lo, Menno en Carlo konden echter niet tot goal worden gepromoveerd zodat we met een 0-0 stand de thee opzochten. Berry had geen reden tot klagen. Stefan zat er doorheen na zijn 1e helft bij de veteranen en gaf zijn plek de 2e helft af aan Bert Jan.

De 2e helft gaf hetzelfde spelbeeld als de 1e. Blokzijl was de bovenliggende partij waar Genemuiden loerde op een snelle tegenstoot. Martijn moest de hele 2e helft maar 1x echt in actie te komen maar deed dat dan ook zeer bekwaam. Blokzijl werd door de scheids nog gespaard toen Marco geel kreeg en 10 minuten kon vertrekken terwijl hij makkelijk rood had kunnen krijgen voor natrappen. Maar ook in die 10 minuten ondertal bleef Blokzijl het spel dicteren. Waar Martijn bij ons een betrouwbare doelman was, bleek er bij Genemuiden  ook eentje in het doel te staan die zijn mannetje stond. Blokzijl kreeg meerdere zeer goede mogelijkheden om de score te openen maar telkens bleek de doelman van Genemuiden een sta in de weg. Als er vandaag 1 ploeg had moeten winnen dan was het Blokzijl geweest. Berry gaf het na de wedstrijd zelfs aan dat hij nooit het gevoel had gehad dat we hier zouden verliezen. Toen de scheidsrechter voor de laatste maal floot deze middag vierden de mannen van Genemuiden dit alsof ze de grootste overwinning van deze competitie hadden gehaald. Blokzijl speelde een prima partij voetbal, verzorgd spel, geen gemopper op elkaar en ondanks de smalle selectie haalde iedereen ongehavend het einde. We blijven om de bovenste plekken meedoen ondanks 3 gelijke spelen in de afgelopen 3 wedstrijden. Het programma ziet er ook niet zo verkeerd uit. Nog maar 2 uitwedstrijden en maar liefst 7 thuiswedstrijden staan er nog op de rol, volgende week te beginnen tegen Olde Veste 7. Tot dan.