Pittige eerste wedstrijd voor JO-9

Het was de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, met een heel nieuw JO-9 team. Vandaag waren aanwezig: Stijn, Tobias, Amé, Yenn, Tijs, Eva, Isa en Hille. De groep had afgelopen maandag voor het eerst samen getraind en sommigen kenden elkaar nog niet. Maar de sfeer was goed en ze hadden er zin in!

Trainer Mark van de Heuvel stond de kinderen bij het veld in Espel op te wachten. In de kleedkamer wachtte een verrassing: shirts met de nieuwe sponsor erop, Coop Veenstra!

Na een rustige warming-up begonnen ze enthousiast aan de wedstrijd, 6 tegen 6, met Hille op keep.

Espel zocht meteen de aanval en scoorden dan ook al snel 2-0. Even schrikken voor Blokzijl. Maar iets later viel de 2-1 door een snelle actie van Tijs via de zijkant, super!

Espel komt daarna voortdurend voor het doel van Blokzijl. De verdediging van Blokzijl doet ontzettend hun best om de vele aanvallen tegen te houden, maar ze hebben het zwaar. Hille heeft gelukkig een paar prachtige reddingen! Alsnog is de stand voor rust 6-1.

Na oppeppende woorden van Mark begon Blokzijl aan de tweede helft.

Het niveau van Espel bleef hoog en ze scoorden vaak, maar het was goed om te zien dat Blokzijl er in de tweede helft wel steeds meer in kwam. Het team zocht de aanval meer op en werkte keihard om de vele aanvallen van Espel tegen te houden. Hille hield veel meer ballen tegen dan erin gingen, maar Espel heeft duidelijk de overmacht.

Uiteindelijk werd de stand 17-1. Een pittig begin voor de groep, maar de sfeer was er niet minder om. Gelukkig hebben ze nog een heel seizoen om te wennen en te oefenen!