Op tijd aanwezig vandaag, we mochten op de foto met onze nieuwe sponsor.

* Melktransport Heyman heeft de dames van SV Blokzijl voorzien van nieuwe tenues.

Na het kodak-momentje, allemaal in de auto, op weg naar Emmeloord.
We kwamen mooi op tijd aan, dus hadden alle tijd voor een goede warming-up.
Onder toeziend oog van onze nieuwe sponsor,begonnen we aan de wedstrijd. Emmeloord trapte af, dit mochten zij na
1 minuut alweer doen, want de bal lag er binnen 30 seconden in!
Marjolein pikte de bal in van haar directe tegenstandster en gaf een mooie steekpass op Yvette die daar wel raad me wist. 0-1.
Dat ging lekker! Dus werd er gedacht: dat doen we even vanmiddag….
Helaas werkte Emmeloord daar niet aan mee, en begonnen zij ook ineens te voetballen.
Bij Blokzijl liep het niet zoals we gewent zijn en Emmeloord was ons net een stapje voor.
Halverwege de 1 helft maakten ze dan ook de gelijkmaker.
Blokzijl kwam er niet echt uit, we voetbalden meer tegen onszelf.
In de rust een duidelijke speech van Ronald, waar iedereen zich wel in kon vinden. Het moet én kan anders…
Dat werd na de aftrap gelijk duidelijk, een snelle aanval van Blokzijl, ik geloof dat het binnen 2 minuten 1-2 stond.
Waar we de 1e helft stopten met voetballen, drukten we nu wel gelijk door,wat resulteerde in een aantal kansen.
Het was wachten op de 1-3, maar die viel nog niet. Het 1e kwartier speelden we constant op de helft van Emmeloord.
Daarna herpakte Emmeloord zich weer en werden ze gevaarlijk. De achterhoede had de handen vol aan de snelle en toch wel behendige voorhoede speelsters van Emmeloord. Maar ook zij kwamen niet tot scoren.
Het spel golfde wat heen en weer, een mooie aanval van Blokzijl,wist een speelster van Emmeloord wel te waarderen en zij schoot dan ook heel mooi (en onhoudbaar) de bal in de kruising. De keepster had het nakijken, 1-3.
Dat gaf ons op dat moment wat lucht, dat hadden we nodig, zo bleek een paar minuten later toen het 2-3 werd.
Een misverstand tussen de verdediging en de keepster, daar profiteerde een speelster van Emmeloord van. Waar 2 mensen vechten om 1 been… (in dit geval een bal), gaat de 3e ermee heen.. Stand 2-3.
Maar Blokzijl was niet van slag en deed er nog een schepje bovenop. Renske ging goed door en onderschepte de bal, liep richting de achterlijn, trok de bal voor en Yvette tikte hem binnen. Bij Blokzijl liepen we allemaal juichend richting de middellijn, maar helaas voor ons
keurde de scheidsrechter het doelpunt af, op advies van de grensrechter. Deze had geconstateerd dat de bal al over de achterlijn was geweest, dus bleef het 2-3.
Ondertussen ging Emmeloord 'alles of niets' spelen, dus werd het nog even erg spannend.
Gescoord werd er nier meer, dus stapten wij als winnaar van het veld, toen de scheidsrechter floot voor het eind van de wedstrijd.
Aan het einde van de middag waren de andere uitslagen ook bekend, en Blokzijl gaat samen met Ens aan de leiding. 4 gespeeld, 10 punten.
Aanstaande woensdag spelen we de bekerwedstrijd tegen Read Swart VR1, aanvang 20:00 uur op ons eigen sportpark .