Prima afsluiting bij kampioen Emmeloord B1

Na de keurige 1-1 afgelopen donderdag tegen VHK B2 waarin het team liet zien hoe ze samen strijdend een wedstrijd kunnen aangaan daar mochten ze zaterdagmorgen voor het laatst dit seizoen aantreden. Men moest op bezoek bij de terechte kampioen s.c. Emmeloord B1.
De insteek was om er samen een leuke zaterdag van te maken. Niet al te veel “rare fratsen” , spelen voor een resultaat maar zeker ruimte voor alle spelers. Of eens op een andere positie en nog meer dat elke speler minimaal 1 helft zou spelen.
Erg mooi dat er vandaag 4 spelers uit de C wouden aansluiten, dat maakte het geheel fraai met maar liefst 15 spelers.
Na 80 minuten weet de terechte kampioen met 5-0 te winnen maar de winst zat het in het geheel vandaag en zeker als men na afloop onderling het eens is: het was ondanks de ranglijst en vele nederlagen een erg leerzaam en nog meer leuk seizoen samen. De B1 heeft dit seizoen laten zien dat het een fraaie en ook wel bijzondere groep is. Veel verliezen maar altijd opbouwend te werk blijven gaan met als resultaat dat de laatste periode van het seizoen gewoon erg goed was ondanks enkele tegenslagen. Er waren zelfs de nodige complimenten van enkele tegenstanders.
Na afloop werd in het eigen clubhuis het seizoen afgesloten met wat aangeboden drinken en wat heerlijke patat. Trainer van het 1e, Richard Jägers bedankt namens het geheel aanwezig vandaag.
Tevens werd er afscheid genomen van de verslaggever en tevens trainer, Martijn de Vries. De fraaie beker ontvangen ziet de trainer echt als een prijs. Die van samenwerking, opbouwen en samen leren altijd vooruit te kijken. Dat is dit seizoen prima geslaagd.

Ik wil vele mensen bedanken die hebben geholpen dit seizoen. Denk aan vaste grensrechter bij thuiswedstrijd en soms ook uit Dhr. Strijker. Mevr Stap voor brede ondersteuning en zeker ook trainers, leiders en de spelers vanuit de C1 en C2, zonder jullie was een best goed 2e deel seizoen onmogelijk geweest!

Ik wens de spelers en de gehele club veel succes toe voor de toekomst. De club is vol in beweging en ontwikkeling.

Sportieve groet,

Martijn de Vries