De competitie nadert zijn einde en in deze fase worden de prijzen verdeeld. Zo stond er voor vandaag de wedstrijd tegen de koploper en toch wel de grootste titel kandidaat Willemsoord op het programma. De ploeg van trainer Ton Ernst snakt naar het einde van de competitie, dit blijkt wel uit de selectie die aantrad tegen V.V. Willemsoord. 8 spelers van het eerste elftal, aangevuld met 4 spelers vanuit het tweede en Jelle Pauwels van de B-junioren. Aan de trainer de taak om met deze mannen een strijdplan te bedenken, die ervoor moet zorgen dat het eindresultaat beter is dan de uitwedstrijd die met 10-1 verloren ging. Toen had Ernst wel de beschikking over een volledige selectie.
Met wat omzettingen en rekening houdend met de kracht van de tegenstander werd er om 14:30 begonnen. Met een compacte 4-4-2 opstelling proberen de schade beperkt te houden en hopen op een bevlieging van het gelegenheid duo voorin. Dit duo bestond uit de lichtgeblesseerde Martin Pees en Carlo Poortwijk. De eerste helft is in een zin samen te vatten. S.V. Blokzijl kon niet en bij V.V. Willemsoord lukte het niet. Mede door het slechte veld, traag baltempo en zeker ook door de verdedigende instelling van S.V. Blokzijl kwamen de mannen uit het koloniedorp niet tot grote kansen en anders stond er de laatste tijd in een uitstekende vorm verkerende Teune wel in de weg. Uiteindelijk leverde een buitenspel doelpunt de ruststand van 0-1 op het scorebord. Een vrije trap werd bij de tweede paal gelegd en deze speler van V.V. Willemsoord legde de bal terug terwijl hij in buitenspel positie stond. Van hieruit werd de bal voorgegeven en vrij binnengekopt. Grensrechter Joop Slagter vlagde wel en menig speler van S.V. Blokzijl kopieerde met hun armen het vlagsignaal, maar helaas voor de gastheren had de scheidsrechter een andere visie en keurde het doelpunt goed.  Buiten deze goal om en een niet gegeven penalty voor V.V. Willemsoord gebeurde er weinig in de eerste helft. Het strijdplan leek zijn vruchten af te werpen en de tweede helft kwam S.V. Blokzijl wat meer uit hun schulp en probeerde V.V. Willemsoord iets meer onder druk te zetten. Carlo werd vervangen door Martijn Kuik en halverwege de tweede helft was daar de 0-2 van V.V. Willemsoord een te harde voorzet werd vanaf de achterlijn voor gekopt en vervolgens binnengekopt. Tijdens een blessure behandeling kregen de mannen van V.V. Willemsoord te horen dat S.C. Espel 2-0 voorstond tegen L.V.V. Friesland en dat betekende dat als de stand niet veranderde V.V. Willemsoord kampioen zou zijn. Aan de ene kant was er een bepaalde teleurstelling te merken want anders hadden de gasten volgende week in het paasweekend thuis het kampioenschap kunnen binnenhalen. S.V. Blokzijl probeerde nog een slotoffensief eruit te gooien en dit leverde een open doel kans op voor Martijn Kuik. Na goed doorgaan van Pieter de Jonge besloot deze terwijl hij zelf had kunnen scoren de bal te geven aan de spits/keeper van het tweede. Met een fabelachtige buitenkant rechts op wreef schot wou hij de bal achter de keeper werken. Dit geschiedde alleen bewoog niet het net van het doel maar het net van de ballenvanger. Dit had de aansluitingstreffer kunnen betekenen, maar in de daarop volgende aanval wist de topscoorder van de vijfde klasse Ron Berkenbosch de 0-3 op het scorebord te zetten. Hierna volgden er nog een aantal kansjes voor de Blokzieligers maar tot twee keer toe stond de paal in de weg. In de laatste minuten wist V.V. Willemsoord de 0-4 nog te maken.
Enigszins een geflatteerde uitslag al kon S.V. Blokzijl de terechte kampioen in de vijfde klasse niet echt pijn doen. Hierna werd het kampioenschap gevierd in het clubgebouw en was het al met al een mooie zaterdag voor de plaatselijke S.V.. Complimenten aan de mannen van Ton Ernst die ondanks de personele problemen toch een degelijke teamprestatie hebben geleverd.
Namens de selectie, technische staf en de S.V. willen we de terechte kampioen V.V. Willemsoord feliciteren en hun succes wensen voor volgend seizoen!!!!