3 Mei, de laatste wedstrijd van het seizoen 2013 – 2014 op sportpark “De Uiterdijken” was er een die misschien wel als geroepen kwam. Waar S.V. Blokzijl bij aanvang van de competitie misschien wel tot een van de kanshebbers hoorde, is het na de winterstop behoorlijk puzzelen om zelfs maar 11 man op het veld te hebben. Ook voor vandaag maar 8 spelers die bij aanvang van de competitie in de 17 koppige selectie zaten van Ton Ernst. Vooral de laatste weken stonden in het teken van overleven en het seizoen uitvoetballen. Dit was voor de wedstrijd van vandaag ook van toepassing. Nog een keer proberen de neuzen de juiste kant op te laten wijzen en proberen om de drie punten in Blokzijl te houden.
Over de wedstrijd kunnen we kort zijn, twee ploegen die niet bij machten waren om een goede pot op de mat te leggen. Hierbij probeerde V.V. Oudega wel te voetballen en sporadisch kwamen ze er uit, maar bij de eindpass liep het telkens mis. S.V. Blokzijl daarentegen had moeite om te voetballen en de linies kort te houden waardoor er veel ruimte lag op het middenveld die simpelweg niet te belopen waren. Met als gevolg dat er veelvuldig voor de lange bal werd gekozen. In de beginfase ziet de aanvaller van V.V. Oudega zijn bal voor de lijn gekeerd worden. In de 38ste minuut is het wel raak voor de gasten, een strakke voorzet op rechts kan binnen getikt worden door de aanvaller die geheel vrij staat. S.V. Blokzijl creëert zelf te weinig en vaak word er voor de verkeerde optie gekozen. Dit zorgt ervoor dat beide ploegen gaan rusten met een 0-1 tussenstand. In de rust wordt er aan S.V. Blokzijl kant van posities gewisseld om te zorgen dat linies beter op elkaar aansluiten en worden er verse krachten binnen de lijnen gebracht. De tweede helft wordt er door beide ploegen vooral op inzet gevoetbald, wat zorgt voor een rommelig spelbeeld. S.V. Blokzijl probeert aan te vallen en V.V. Oudega probeert middels counters de 0-2 op het scorebord te krijgen. Oudega gaat slordig met zijn kansen om, en dit geeft S.V. Blokzijl de mogelijkheid om de druk op te voeren. Halverwege de tweede helft gaat gelegenheids spits Ron Grendelman goed door en waar hij denkt te gaan schieten wordt zijn standbeen geblokt en waar iedereen dacht dat de scheidsrechter na de stip zou wijzen laat hij doorvoetballen, de gehele wedstrijd waren er al momenten dat de leidsman had kunnen, misschien wel moeten fluiten voor een aantal overtredingen aan weerszijden, maar liet dit na. In blessure tijd krijgt S.V. Blokzijl nog wel de grootste kans van de wedstrijd, Ron Grendelman komt alleen voor de keeper te staan en ziet in zijn ooghoek de vrijstaande Dirk Pieter Lok staan en legt hem af, maar deze raakt hem verkeerd en ziet zijn inzet gekeerd worden. Enige smetje op de wedstrijd was dat na wederom een twijfelachtige beslissing van de scheidsrechter, Peter Oosterkamp zich laat gaan en zijn ongenoegen uit naar de scheidsrechter. De scheidsrechter is mild en Oosterkamp mag van geluk spreken dat ook hier de scheids zijn beslissing niet juist was. Waar hij geel kreeg was de kleur rood meer op zijn plaats geweest. De wedstrijd eindigt met een 0-1 nederlaag en was tevens de afsluiter van het seizoen is, S.V. Blokzijl eindigt met 27 punten op de 8ste plaats, wat teleurstellend is.
Bij S.V. Blokzijl zwaaien we trainer Ton Ernst uit, hij gaat zijn geluk beproeven bij F.C. Kraggenburg uitkomend in de 5de klasse zondag. Ton enorm bedankt voor je inzet en veel geluk bij je nieuwe uitdaging! Verder nemen we afscheid van Marcel Westerhof, Erwin Vrolijk, Rob Leijten en Denny Pathuis die hebben besloten om te stoppen. Jongens bedankt!! Ook Pieter de Jonge heeft besloten om voor een nieuwe uitdaging te gaan en zal gaan hobby voetballen op Urk, veel succes en plezier aldaar!