19 april stond de uitwedstrijd tegen S.C. Creil op het programma. Beide ploegen snakken naar het einde van de competitie. S.V Blokzijl vanwege het feit dat de motivatie tot een nulpunt is gedaald en S.C. Creil kent ook menig blessureleed en is een jonge ploeg in een opbouwfase. Trainer Ernst van S.V. Blokzijl had op zaterdag ochtend maar 10 man beschikbaar en in de ochtend werd de selectie tot elf man gebracht, dank aan Richard Jägers die wederom het tweede verruilde voor het eerste.
Dat de motivatie tot een nulpunt is gedaald en misschien zelfs wel daaronder was te merken aan de eerste helft. S.V. Blokzijl had wel elf man in het veld staan, maar aan alles was te zien dat niet alle elf man deelnam aan het spel. Wat resulteerde in een voor S.V. Blokzijl onwaardige eerste helft. In meerdere gevallen werd er druk gezet met acht man en dat tegen een S.C. Creil dat wel agressief en met elf man hun best deed om het Blokzieliger doel onder vuur te nemen. Dit resulteerde al snel in een 1-0 voorsprong. Vanuit een corner word de spits van S.C. Creil gevonden en liet keeper Bertin Teune kansloos. S.C. Creil rook bloed en geloofden in een mooie middag. Aan de omstandigheden lag het niet. Een prima veld, een mooi weertje en een tegenstander die gelaten voetbalde en een voorsprong na 4 minuten. Kort daarna weet de aanvoerder van S.C. Creil door het centrum de vooruitgeschoven nummer 10 te vinden en deze wist met een bekeken schot de 2-0 aan te tekenen. Hierna herstelde S.V. Blokzijl enigszins en waren er zelfs mogelijkheden voor de groen witten. Met enige scherpte en beleving konden deze mogelijkheden wel omgezet worden in kansen en zelfs doelpunten. In alles was S.V. Blokzijl niet bij machte om de polderbewoners het ook maar enigszins moeilijk te maken. Door niet als een team te voetballen komt de verdediging al snel onder druk te staan en in een poging om de spits van het scoren te houden glijdt Johannes Lok de bal achter keeper Teune. Vlak voor rust weet S.C. Creil met goed combinatievoetbal de 4-0 op het scorebord te zetten.
In de rust lopen de gemoederen aan Blokzijler kant hoog op en worden er harde woorden gesproken door spelers onderling en aan alles is te merken dat niemand blij is met de situatie. Nu kun je twee dingen doen als spelers zijnde:
1: Je laat je leiden door de situatie en gaat mee in de malaise.
2: Je maakt er het beste van en als het voetballend niet wil dan gebruik je inzet, kracht en passie.
Of het kwam door de hoogoplopende emotie in de rust of aan het hierboven geschreven tweede punt laten we maar in het midden, maar de tweede helft begint met een agressief S.V. Blokzijl en een wat gelaten S.C. Creil. Duels worden gewonnen, tweede ballen worden opgevangen en bij vlagen laat de ploeg van het havenstadje keurig combinatie spel zien. Dit leidt al snel tot de 4-1. Door verzorgd voetbal wordt Ron Grendelman in staat gesteld om spits Rob Leijten te bereiken en deze weet met een bekeken schot de keeper te passeren. S.C. Creil heeft moeite om het niveau van de eerste helft te bereiken en S.V. Blokzijl  probeert door te zetten en middels Rob Leijten die zijn tweede van de middag produceert wordt de stand al wat draaglijker. Een vrije trap die hoog voor de pot wordt geslingerd is de inleiding voor de 4-3, de keeper van S.C. Creil kan de bal niet klemmen en laat hem los waarna Ron Grendelman als de kippen erbij is om het cadeautje uit te pakken. Met nog 5 minuten op de klok probeert S.V. Blokzijl de gelijkmaker nog te maken, maar Rob en Ron weten helaas niet het net te vinden. Voor beide ploegen geld dat een wedstrijd uit twee helften bestaat en een gelijkspel was verdiend geweest.
Volgende week een week vrij en daarna ontvangt S.V. Blokzijl V.V. Oudega op Sportpark “De Uiterdijken” hopelijk kan de ploeg van Ton Ernst de negatieve reeks van de afgelopen weken van zich af voetballen en de competitie met overwinning afsluiten.
Wederom dank aan de mannen van het tweede die ons te hulp kwamen en een dank richting voorzitter Jan Grendelman die de voorzittershamer inruilde voor de vlag en bestuurslid Hein van ’t Oever die de honneurs als leider waarnam!