De competitie ligt voor E2 twee weken stil. Gelukkig wilde Rouveen E2 wel tegen ons spelen.

Deze ploeg hadden we ook in de voorbereiding gehad, maar toen hadden we met 6-2 verloren. Extra leuk om eens te kijken hoe het er nu voorstaat.

Krijn was op vakantie, aangezien E1 niet hoefde te voetballen hebben we Enrico meegenomen.
We speelden 7-7 waarbij Enrico en Lucas in de achterhoede beginnen. Ze krijgen de opdracht mee samen naast elkaar te spellen en in overleg de aanvallende spelers van Rouveen op te vangen.
Middenveld op links Janick, rechts Daan en midden Steven. Het middenveld moet zorgen dat Rouveen niet kan opbouwen. Daarnaast zorgen voor de opbouw van de aanval vanuit de zijkanten en veel schieten op het doel. Alle drie kunnen een goed schot leveren van afstand. Steven is in dit geval de speler die de ballen verdeelt en zorgt dat iedereen in positie komt.
Voorin stond Stan. Stan is moeilijk van de bal te krijgen. Hij krijgt als opdracht of actie op de goal of de kaats met een middenvelder.
De dames begonnen eerst vanaf de zijlijn, waar ze het team enorm aanmoedigden.
Lucian op doel hij had een hele week Jaco dagen achter de rug en had een super week gehad.
Met de laatste wedstrijd van Genemuiden nog in gedachten was het vandaag het moment om hier wat voor terug te doen.

Vanaf de aftrap speelde het team E2 inclusief reserve spelers geconcentreerd. Er werd gepasst, in de bal gelopen. Vanuit positie gespeeld. Na een aantal gevaarlijke kansen wist Daan terecht 0-1 te scoren. Daan zijn actie eindigt met zijn linkerbeen, die steeds sterker wordt. Na een kap actie met rechts volgt er een harde schuiver met links die onhoudbaar wordt voor de keeper van Rouveen. Yes een beloning van waar de spelers voor spelen.
Rouveen laat het er niet bij zitten, maar Lucas en Enrico en later Esmee, houden het achter goed dicht. Dan toch letten we even niet op en vliegt de bal er  toch in.
1-1 met de rust.  Inmiddels was Manon er ingekomen voor Stan in de spits. Maar ze kon de draai nog niet helemaal vinden.
Na een uitleg op papier hoe de loop lijnen kunnen zijn, gaan we vol goede moet de wedstrijd weer in. Rouveen denkt direct te gaan scoren maar dat is weg gelegd voor Blokzijl. Manon wordt aangespeeld, laat een speler van Rouveen zien dat meisjes echt wel kunnen ballen. Ze passeert de speler en in de loopactie plaatst ze de bal in de linkerhoek van het doel. De keeper was kansloos. En dus 1-2.
Even daarna gaat ze door en door haar doorzettingsvermogen zet ze haar voet tegen de bal, die tussen de laatste man en de keeper ligt. 1-3 dan zijn we los van Rouveen.
Rouveen zet wel aan, heeft ook wel kansen maar weet geen moment Blokzijl het vuur aan de schenen te leggen. Nog sterker Blokzijl speelt een paar geweldige aanvallen, maar vergeet te scoren. Grappige is dat ze allemaal in de korte hoek de bal spelen. Terwijl de lange hoek voor de keeper lastiger is en dus waren deze kansen niet raak.
Aanval over rechts, Stan krijgt de bal. Wil hem voor geven, maar de bal belandt in het doel, 1-4. Het hele team is blij en komt naar Stan om een feestje te vieren.
Er wordt hands gemaakt(voor de tweede keer) door Rouveen vlak bij het doel en terecht gaat de bal op de stip. Vele mensen vinden dit vervelend want het zijn maar kinderen. Maar deze kinderen hoef je echt niet uit te leggen dat een hands bal dicht bij het doel een penalty is. Nog sterker zij leggen het jouw wel uit.
Enrico mag hem nemen en schiet hem strak in de linkerhoek 1-5.
Rouveen trapt af en Blokzijl let niet op en voor we het weten is het 2-5. We spelen de wedstrijd uit en winnen hier verdient van Rouveen E2.
Volgende week spelen we tegen Veno E2 voor de competitie dan hebben we het spel van vandaag nodig om daar mee te kunnen doen voor de punten.