Wedstijdverslag zaterdag 5-3-2011.

RKO F3 – Blokzijl F2 einduitslag 2-4 / ruststand 1-2

Zaterdag 5 maart, de eerste wedstrijd weer op het veld, met een nieuw team, nieuwe leiders, andere trainer en gelukkig zat het weer mee.
De F2 is nu een leuk gemengd team geworden. Helaas waren niet alle ouders aanwezig om onze jonge voetballertjes aan te moedigen terwijl ze toch zo hun best doen in het veld!!!
Nu de wedstrijd, nadat het team de instructies had gekregen van de leiders begonnen we moedig te voetballen en dat resulteerde al vrij snel in een doelpunt van Milan. Tijdens een van de weinige uibraken van de spelertjes uit Rutten maakten deze de gelijkmaker, waarna Damiën met een geweldig schot voor de 1-2 ruststand aantekende.
Meteen na de rust kwam de tegenstander sterker dan ons uit de startblokken wat resulteerde in een aantal verwoede pogingen welke door onze sterke defensie en een beetje geluk her en der teniet werd gedaan. Een uitbraak van ons werd beloont met de 1-3 van Milan die ons op een mooi moment in de wedstrijd op 2 doelpunten van Rutten bracht. Eventjes later was het dan toch raak en werd Eddy voor de 2e maal gepasseerd en werd het weer spannend, 2-3. Toch kwamen we weer op 2 doelpunten van hun te staan doordat Milan voor zijn 3e tekende en de einduitslag op 2-4 bracht. Goed begin van dit jaar op het veld door onze voetballertjes. Na afloop kwamen de penalties waarin ik toch vooral moet vermelden dat Eddy daar enorm goed stond te keepen en bijna elke bal tegenhield, geweldig, ga vooral zo door.
Wat op viel in deze wedstrijd was dat er goed naar elkaar werd gekeken en overgespeeld, klasse!! En dan voor onze meiden in het team, wat zijn ze goed, Esmee, Janina, Nikita en Marjolijn ga zo door jullie doen geweldig je best!!! En voor de mannen, Jürgen, Damiën, Anne, Eddy en Milan, superrrrrrrrrrrrrr!!!!

Hermann Mäkelburg.