Zaterdag 15 oktober 2011

Zaterdag vertrokken we al vroeg naar het meest noordelijke polderdorp Rutten; vandaag moesten we aantreden tegen RKO F1, deze ploeg stond onderaan in de ranglijst.
Dus de jongens gingen misschien wel te overmoedig al bij voorbaat uit van een overwinning.
Na wat gemopper over natte voeten wat je immers krijgt bij dauw op veld begonnen we niet echt sterk aan deze wedstrijd en halverwege de 1e helft kwamen we ook achter te staan met 1-0. Blokzijl herstelde enigszins na een doelpunt van Anne (1-1), maar de spelers van Rutten hadden iets van: vandaag pakken we onze eerste 3 punten en bleven vol vuur doorvoetballen waar onze F-jes niet goed mee uit de voeten konden en scoorden net voor rust 2-1. Na het team wat opbeurend toe te spreken kwamen we in de 2e helft wat beter in ons spel en maakte Enrico het al vrij snel gelijk (2-2). Toch bleef het moeizaam met weinig vrijlopen, te weinig overspelen en taken niet goed uitvoeren. Door te knokken kwamen we uiteindelijk toch weer op 3-2 door Janick. Het vertrouwen in een goede afloop kwam terug en de uiteindelijke score kwam op 4-2 in ons voordeel.

De les voor vandaag: onderschat nooit je tegenstander.
Positief puntje: een wedstrijd toch winnen als het voetballend niet echt gaat.

Zaterdag a.s. spelen we vriendschappelijk een wedstrijd tegen ASVD F3 uit Dronten om ons al vast wat voor te bereiden op de wedstrijd thuis tegen Bant F1 op 29 oktober; dit team staat nog ongeslagen boven aan en het wordt tijd dat hier verandering in komt.
Dus laat ze maar komen!

/Peter Kragt