Hielpen 2-2 Blokzijl

Dan nu door naar de topper tussen twee nostalgische havenstadjes. De laatste ontmoeting stamde alweer uit 2016, een 0-2 voorsprong werd toen uit handen gegeven. Eindstand toen 3-2.. De dag van vandaag brengt wel een andere voorbereiding dan 6 jaar geleden. ’s Ochtends was er al een poll actief op de Blokzijl Dynamites Instagram pagina, waarbij de fans direct in de beleving van de wedstrijd konden komen. 4 keuzes:

1. Stefan scoort de openingsgoal
  2. Beenveeg gaat fout en beland op de Kelderklasse
  3. Jurgen trekt een atje
  4. Bjarne houdt de nul

Ik zou zeggen, maak een keuze en lees snel verder!

In de week voor de wedstrijd werd al snel bekend dat sommige jongens wegens schorsingen/afwezigheid/blessureleed niet konden spelen. Jurgen Bouwhuis & Stefan Zwanenburg hoefden vrijdagavond niet te voetballen, zodoende hadden ze fysiek en mentaal ruimte over om aan te sluiten bij de 1e selectie.

Eenmaal aangekomen in Hindeloopen ging het al snel fout op de parkeerplaats, trainer Jaap liet zijn papiertje met de opstelling uit zijn jaszak glippen. Gelukkig na 3x rapen had onze leidsman het papiertje te pakken, aardig wat wind natuurlijk daar aan de Friese kust.
Bij het bekendmaken van de opstelling bleek toch dat de val van het briefje consequenties had. De opstelling bleek uiteindelijk wat gehusseld en prompt stond onze 31-jarige vedette Stefan op de mid-mid positie. Poii, dat word lopen.

Basis: Bjarne, Roelof, Joost, Toby, Janick, Enrico, Stefan, Ruben, Ealse, Joël & Diede.
Wissels: Dave, Cor, Twan, Jurgen.

Eerste helft:

Na 5 minuten was rechtsbuiten Diede aangeschoten wild. Onze Bambi moest helaas het veld al ruimen. Hamstring blessure al opgelopen in de warming up, toch pluspunten voor het proberen, Diede. Dave mocht zijn opwachting maken als rechtsbuiten.

Het was een zonnige middag in het mooie Hindeloopen, toch bleek de keeper hier niet helemaal voorbereid op te zijn. In de 23e minuut mocht Ealse aanleggen voor een vrije trap op een metertje of 25 van de goal. Hij voelde de zon branden in zijn nek en waagde een doelpoging. De bal dook heerlijk onder de lat binnen! Herhaling van deze goal kan op aanvraag gestuurd worden door dhr. J. Dragt, eigenaar van de Blokzijl Dynamites Instagram pagina.

Vlak voor rust had Ealse de smaak te pakken en dacht ik probeer het nog maar een keer. Van buiten naar binnen en vol gas op doel schieten. Een typische Stap actie, niet denken maar doen! Hatsee, de 0-2 vloog mooi binnen, keeper geen schijn van kans.

De scheidsrechter genoot ook van het mooie weer en wilde graag wat langer hiervan genieten. Na 8 minuten in de blessure tijd kreeg Hielpen een vrije trap randje zestien. De bal werd tweede paal gegeven op de boomlange nummer 9 van de groen-gelen. Met 1 hand steunend op de deklat kopte dit Friese zeilschip behendig de 1-2 tegen de touwen. Blokzijlse verdedigers kwamen een keukentrap tekort.

Rust:

2 bekertjes Engelse thee, eentje met suiker en eentje zonder suiker. Gemiddeld cijfer: 8,5

Tweede helft:

De moegestreden Joël bleef achter in de kleedkamer, toch mooi een helftje gespeeld. Twan ‘Alireza’ Veeneman mocht de rechtsbuiten positie gaan benutten. De trainingen van onze Feyenoord supporter werden beloond en hij mocht 45 minuten shinen.

Het tweede gedeelte van de wedstrijd bracht iets meer agressie, hormonen en fanatisme los bij beide teams. In de 65e minuut kwam dit tot een ultimatum, randje buitenspel schoot een Hielpenaar op doel. Bjarne kon in eerste in instantie nog keren, toch helaas werd de rebound benut. Onze vlagger Jörgen was standvast en bleef met de vlag omhoog staan. Een dubbele check van de scheidsrechter kon hem niet overtuigen, wat de stand veranderde in 2-2. Het zal toch geen herhaling worden van 6 jaar geleden???

6 jaar geleden was er ook een rode kaart in het spel. Gelukkig was de scheids deze keer niet van plan om een rode kaart te trekken, er waren zeker acties aanwezig om een tweede gele of in 1x rood te trekken. Fijn dat de scheids genade toonde, daardoor bleef Blokzijl de KNVB boetes Blokzijl bespaard.

Inmiddels was het al half 5, waar de extra tijd vandaan kwam, Joost mag het weten. De scheids besloot gelukkig daarna snel om toch maar een einde te maken aan deze havenstad-clash. Goede keus om af te fluiten voordat de hooivorken en kanonnen van zolder kwamen.

Hoppa! Het eerste punt is binnen en de hatelijke 0 al vroeg in de competitie van de ranglijst geveegd, geweldig mannen! Men of the Match waren Ealse (vanwege zijn 2 goals) en Bjarne, omdat hij weer uitstekend stond te keepen. Op de woede uitbarsting na, foutloos gekeept. Samen mochten de brothers pronken met voorzitter Raoul van Blokzijl Dynamites.

Voor de oplettende lezer bleef er uiteraard maar 1 keuze nog over, dat was keuze 3. Jurgen trekt een atje! Uiteraard draaide onze Groninger student hier zijn hand niet voor om en binnen 2 seconden was het flesje Heineken soldaat. Voor wie keuze 3 voorspelt hadden gefeliciteerd! U verdient gratis entree bij de eerstvolgende 3 thuiswedstrijden van SV Blokzijl.

Volgende week mag het vlaggenschip aantreden tegen Arum. Bij winst stijgt Blokzijl een plekje, komt dat zien!

Tot (misschien) de volgende!

Topscorers seizoen ‘22/’23:
  1. Ealse Stap, 4x
  2. Jan Roozeboom, 3x
  3. Dave Holman, 1x
  4. Diede Sanders, 1x
  5. Tom Hoevenberg, 1x

Man of the Match Awards seizoen ‘22/’23:

1. Bjarne Stap, 1,5x
1. Ealse Stap, 1,5x
2. Auke Vis, 1x
2. Cor Knoppers, 1x
2. Jan Roozeboom, 1x