Zaterdag 5 oktober.

Wat een wedstrijd had moeten worden tegen Flevoboys E2 werd een oefenwedstrijd tegen Oudehaske E1.
Dankzij een scherp oplettende moeder(Karin van de Linde) werden we getipt op donderdagmorgen om 11 uur dat zaterdag de competitiewedstrijd tegen Flevoboys E2 niet door zal gaan. Zij gaan naar de hoofdklasse, waar ze tegen Olde Veste E1 met 2-5 verloren hebben. Dat is natuurlijk nieuw voor ze, normaal komen ze niet achter te staan. Wij wensen Flevoboys succes!
E1 bereidt zich voor op de wedstrijd. De W-up gaat gekeken naar vorige week,  goed. Dat belooft wat. Tegenstander is goed maar niet onoverwinnelijk, dus laten we maar starten.

Blokzijl trapt af en speelt direct vanuit de positie. Speelveld wordt aanvallend breed gehouden, verdedigend smal en  compact. De voorhoede zakt in en wordt aangespeeld. Oudehaske zit eigenlijk te denken van; “Wat gebeurt hier”? Ze kwamen er niet aan te pas. Een beetje overdreven en nationalistisch, maar ze werden gewoon weg getikt. Het enige wat we misten is een goal.
Je raad het al, die maakten Oudehaske!!
Niet 1 maar het werd voor rust 3-0. Je bent beter en toch sta je 3-0 achter. Terug in de kleedkamer eerst even kijken hoe dat binnen kwam, nou als een moker!!!
We spelen goed en voor het publiek spelen we geweldig. De mensen kregen waar voor hun geld. Aanval op aanval stapelden zich op! Als trainers waren we trots, maar 3-0 achter voelt dan toch niet goed man!
Moet je dan wel zoveel gaan aanvallen, hier wordt je uiteindelijk ook niet vrolijk van.
In de tweede helft valt de 4-0 te vroeg, in die zin we kwamen niet uit het dal. Ook nu hebben we echt kansen gehad die we niet hadden mogen missen en dus was 3-1 in de maak.
De 4-0 zorgde ervoor dat de organisatie weg was. Iedereen ging verdedigen. Alleen niet zoals verdedigen moet zijn.
Als je massaal als laatste man gaat spelen, lijkt het of je verdedigd, maar gek genoeg verdedig je juist niet. Voor je gevoel moet je daar staan om de tegenstander op te vangen. Maar als je vanuit de positie waar je hoort te staan je taak doet, komen ze niet aan het aanvallen toe. Krijgen ze geen ruimte. Het veld werd te groot. Enrico met een longinhoud van een paard, kon dat ook niet belopen. Als dat gebeurt moet je reëel zijn en constateren dat er iets niet klopt.
Een goed punt om maandag in de training bij stil te staan. In de wedstrijd lukte het niet meer, dit  te herstellen. Wat niet erg is want dat pakken we maandag wel op. Alleen op dat moment voelt dat niet goed. Je bent beter, speelt goed maar verliest de controle over de wedstrijd.
Voor de ontwikkeling weer een stap vooruit en deze week zullen we hier in de trainingen op verschillende manieren op terug komen.
Stan ging huiswaarts met het idee dat hij op zijn verjaardag bijna had gescoord en straks veel visite krijgt wat weer veel cadeautjes op moet leveren.
Voor de trainers was er eerst frustratie en daarna het besef dat we weer een goede pot hadden gespeeld. De uitslag was geflatteerd 6-0. Oudehaske blij, wij hebben een goede les gehad, waarin je sterke punt,  je zwakke punt wordt. Aangezien we die sterker gaan maken komende week,  moeten we zaterdag 12 oktober tegen koploper SVM E1 maar eens voor een verrassing gaan zorgen.
Blokzijl E1 op koers naar een team die als team presteert! Groot compliment naar de spelers hoe ze zich ontwikkelen, en laten we de stap durven nemen om beter te worden!