Zaterdag 2 april stond alweer de 6 wedstrijd na de winterstop op het programma. En de dinsdag er voor was al bekend dat er zeker een 5 selectie spelers niet aanwezig waren door omstandigheden. Tot vrijdag ochtend was het niet bekend wie er definitief kwamen van het tweede. Gelukkig konden er van de 43 senioren leden er 12 vrij maken voor de wedstrijd tegen Oudega en kwam John Mondriaan later om de 13 vol te maken. De voorbereiding was al met al niet vlekkeloos. In een heel gewijzigde opstelling speelde Blokzijl deze zaterdag tegen de nummer 11 van de ranglijst. Vanaf het fluitsignaal was het Oudega die de eerste kans creëerden, gelukkig werd deze aanval afgeslagen en vanaf toen was Blokzijl de eerste 25 minuten heer en meester in Oudega. Evraerd die op de rechtsbuiten stond kreeg enkel zeer goede kansen maar was niet scherp genoeg in de afronding. Toch was er een smet op de eerste 20 minuten Mark Slagter was zeer gretig op een schot die de keeper niet klemvast had in het duel daarop viel de keeper boven op Mark en klonk er een zeer scherp pijn kreet. Mark gaf meteen aan dat het fout was en voor de zoveelste keer liet zijn knie hem in de steek. ( veel sterkte de komende tijd ) Blokzijl kreeg nog enkele mogelijkheden maar kon het doel tot dan niet vinden. In de 35ste minuut ontstond er verwarring na een corner van Oudega, Dennis die de bal niet klem had (was te glad volgens hem) de afvallende bal werd ter nauwe noot van de doellijn gehaald. Daarna kregen Ron en Thomas beiden een goede kans maar ook voor hun zat het geluk niet mee.
Na de rust bleef Blokzijl met de zelfde instelling voetballen, in de 50ste minuut kwam de keeper van Oudega ver uit en verwerkte de bal niet goed genoeg. Evraerd was er als de kippen bij maar zijn vizier stond niet op scherp vandaag.
Tot de 70ste minuut duurde het dat de eerste goal viel, een vrij trap op een 18 meter werd op zeer fraai wijze door Dinant in de linker bovenhoek gedraaid. En dit leverde de zeer verdiende voorsprong op voor Blokzijl 0-1. In de 76ste minuut was het Thomas die weg gestuurd werd en de actie daarop werd afgeslagen de afvallende bal was voor Stefan en deze ronde zeer fraai af met een strak schot op doel 0-2. Daarna was het geloof geknakt bij Oudega, Blokzijl had enkele zeer mooie aanvallen via Stefan en Dinant deze werd helaas gemist. Daarna was het een zeer goede aanval via vele schuiven die bij Gerard begon. Hij was het zelf die na goed doorlopen op de rand van de 16 net over schoot.
Oudega kwam nog 1 keer naar voren en in deze aanval had Blokzijl alle medewerking van de paal. In de counter hierop pakte Pieter Galema ( oud inwoner Oudega)de bal op het middenveld op. Hij ging op avontuur op de rechter kant en kwam in de 16. de keeper die uit kwam lopen werd zeer beheerst in de onderhoek gepasseerd door hem en dit was tevens de eindstand 0-3. Al met al een zeer terechte overwinning voor de 13 van Blokzijl.