Zaterdagmorgen 9.00 uur vertrokken we uit Blokzijl met bijna een voltallig D-team, Sam Polkerman ging de C-junioren versterken tegen Urk.
Richting Belt Schutsloot deze keer, afgelopen herfst hadden wij tegen dit team ook nog gespeeld voor het kampioenschap.
In Wanneperveen hebben we toen nipt verloren met 0-1 en dat wilden we nu wel even recht zetten.
Om 10.00 uur was de aftrap en de wedstrijd begon gelijkwaardig, over en weer waren er kansen. Onze tegenstander speelde met de wind in de rug en had hier wat voordeel van.
De keepers van beide teams deden goed hun werk en hielden het doel schoon, maar vlak voor de rust werd er 1-0 gescoord en gingen we met een achterstand de kleedkamer in.
Na de rust had Blokzijl het voordeel van de wind in de rug en waren er weer kansen genoeg voor beide teams, er werd op de lat geschoten door Blokzijl, op de paal door de tegenstander.
En toen na ongeveer 10 minuten in de 2e helft wist Blokzijl langs zij te komen, het werd 1-1. De spanning liep in het veld, maar ook langs de kant op en het was een leuke wedstrijd om naar te kijken.
Door een aantal blessures werd er bijna 10 minuten extra tijd gespeeld en dachten wij als toeschouwers dat de scheidsrechter zou laten doorspelen tot het winnende doelpunt.
Maar gelukkig na een 2 helft van 42 minuten floot hij af met een eindstand van 1-1, wat een uitslag is die goed bij de wedstrijd paste.
Het is niet helemaal recht gezet, maar over een paar weken nog een keer tegen Oranje Zwart/SVBS D1 thuis en dan maar winnen.

L. Stap