Zaterdag 22-09-12 moest de E1 aantreden in wanneperveen tegen Oranje zwart E1,dit duel was een oefenwedstrijd omdat de wedstrijd in de beker tegen kuinre E1 werd afgelast omdat kuinre zich had terug getrokken uit het bekertoernooi.
Dat was erg jammer natuurlijk want nu waren we afhankelijk van de wedstrijd tussen VCW-Old Forward die ook op dezefde dag werd gespeeld.
Ik had de jongens ook beloofd om bij terugkomst in Blokzijl direct te bellen hoe die wedstrijd was afgelopen.
Maar eerst de wedstrijd tegen Oranje Zwart,we begonnen die wedstrijd zonder Jurgen omdat die was geopereerd aan zijn oren en zodoende nog niet kon spelen,maar Jurgen was er wel bij om het team te onder steunen,klasse Jurgen zo moet dat.
We begonnen met een goede warming up,en we keken al een beetje naar de tegenstander hoe die bezig was met hun (warming up).
En we begonnen te tellen hoeveel spelers de tegenstander wel niet had,en toen kwam dus de trainer en zei,met hoeveel spelers wil je voetballen ik zei met 7 spelers en toen zie hij ik heb er wel 12.
Maar goed het werd dus 7 tegen 7 wat normaal standaard is bij de E junioren.
We begonnen rustig aan de wedstrijd,eerst de kat uit de boom kijken,maar toen begon het team te draaien zoals de laatste wedstrijd ook al was,Bart maakte na een knappe actie de 0-1 en het ijs was gebroken.
Na een paar prachtige mooie aanvallen,en het vel verdedigen op de bal werd de tegenstander terug gestuurd en bij rust was het toen al 0-4 jan ,bram en Ealse maakten de doelpunten.
De tweede helft werd alleen maar eenzijdig verkeer,met een uitstekende Kyran en enrico en een goed inschuivende Toby werd er continu druk gezet op hun voorroede zodat de bal snel werd verovert om zo Jan en Bram en bart en Ealse aan het werk te zetten.
Het werd 0-10 door doelpunten van Jan 3x/Ealse 1x en Bram 2x.
Ja het was weer een geweldige pot voetbal,tuurlijk zijn er wel kritische momenten in zulke wedstrijden,maar dat houden we binnen onze team ha ha ha.
E1 is op de goede weg,iedereen heeft er zin in,dat zie je weer in het veld,maar we blijven met beide benen op de grond.
De competitie daar draait het om,dat gaat zaterdag gebeuren tegen CreilE1 thuis.
Toen we in Blokzijl terug kwamen ging ik bellen en het grote nieuws was waar “’E1 is door in de beker”’
Wat is dat toch mooi nieuws.

Groet Roel