Het belooft een spannende dag te worden want Blokzijl E1 kan vandaag kampioen worden, maaaarrr zullen wel moeten winnen.
Het is zaterdagochtend 8.45 uur, het is droog en rustig weer. We vertrekken richting Hasselt waar Roel ons al gespannen staat op te wachten.
Roel moest vanochtend werken maar door de bereidwilligheid van zijn collega kan hij toch onze jongens coachen, super zo’n collega!
De wedstrijd begint om 10.00uur en onze jongens hebben niets te klagen over de supporters die in grote getale zijn gekomen. Ook het bestuur is aanwezig, leuk!
De wedstrijd begint spannend en wij vrezen grote vrezen. Maar al snel laat Blokzijl zich weer van de goede kant zien. En na 10 minuten is het dan ook Bart die het 1ste doelpunt scoort! 2 minuten erna een kans, maar helaas geen doelpunt… Maar dan in 17e minuut ziet Jan een kans een scoort!! 0-2! Daarna volgen prachtige kansen en tikt Blokzijl steeds lekker over en dan uiteindelijk voor de rust maakt Bram de 0-3!
In de rust krijgen ze nog even wat aanwijzingen en peptalk van Roel en daar gaan de mannen weer.
Hasselt probeert weer aan te vallen maar helaas is de verdediging van Blokzijl super en staat als een huis!
Ealse breekt uit en schiet hem in de korte hoek: 0-4! Ook Hasselt heeft een paar kansen maar daar is onze gedegen sluitpost: Frans. Hij heeft maar weinig ballen door gelaten deze competitie, klasse Frans!
Daarna volgen nog een paar prachtige kansen en is de eind uitslag uiteindelijk 0-7 en is Blokzijl E1 kampioen!!
De jongens en Roel en Ron gaan uit hun dak en zijn net als de vele supporters super blij.

In de middag gaan de mannen op de karre door Blokzijl om maar aan iedereen te laten zien dat ze kampioen zijn geworden. In de kleedkamer krijgen de jongens nog prachtige woorden van Roel en een mooie beker en foto. Roel en Ron worden toegesproken door de aanvoerder en krijgen een lekkere attentie.
Hierna gaan de mannen nog gezellig bowlen en frites eten. Al met al een super dag!
Dit alles was niet gelukt door de super coaching van Roel. Met veel enthousiasme heeft hij de mannen weer sterker gemaakt maar daarnaast er ook op gehamerd dat er met respect met elkaar omgegaan moet worden en dat iedereen belangrijk is in het veld. Kampioen worden doe je niet alleen!
Roel en natuurlijk ook Ron, ontzettend bedankt.

Een trotste moeder.