10 november 2012

Op deze wat grijze maar toch droge zaterdagochtend moesten we om 10.00 uur voetballen tegen Olympia ’28 F4. We begonnen deze wedstrijd erg sterk, want al naar 20 seconden na de aftrap zorgde Damian voor de 0-1. Blokzijl bleef aanvallen en kreeg diverse goede kansen.
Na 5 minuten scoorde Anne de 0-2. De 0-3 werd vlak daarna gemaakt door Damian door middel van een mooi afstandsschot. Toch kreeg Olympia’28 haar eerste mogelijkheid, maar voordat de aanvaller van Olympia ’28 kon schieten, werd dit verhinderd door Lynn door het uitdelen van een uiterst ferme schouderduw aan haar tegenstander. Af en toe waren er momenten dat er door Blokzijl goed werd overgespeeld.
De 0-4 werd gemaakt door Anne na een prachtig afstandsschot waar de keeper geen raad mee wist. Daarna scoorde Olympia ’28 een eigen doelpunt wat resulteerde in de score 0-5.
Aansluitend volgde mooi combinatiespel van Blokzijl wat uiterst koelbloedig werd afgerond door Sander (0-6). Toch kreeg Olympia ’28 aan het eind van de 1e helft 2 kansen.
De eerste mogelijkheid van Olympia ’28 werd prachtig tegengehouden door onze keepster Ella. Toch kon de aanvaller van Olympia in 2e instantie van dichtbij het net van Blokzijl vinden (1-6). Dit was tevens de ruststand.
In de 2e helft kwam Blokzijl op een voorsprong van 1-7 na een afstandsschot van Anne.
De defensie van Blokzijl (Jörgen, Lynn, Twan en Joppe) heeft geen moeilijkheden meer deze middag gehad en zorgde voor goede passes naar het middenveld en de voorhoede van Blokzijl. Damian vond wederom het net na een laag afstandsschot vanaf de rechterkant
(1-8). Na een mooie solo kon Anne de keeper passeren door middel van een hard geplaatst schot in de goal van Olympia ’28 (1-9). Blokzijl bleef doordrukken wat resulteerde in 2 mooie afstandsschoten van Damian welke zorgde voor de 1-10 en 1-11. Ter afsluiting zorgde Anne  d.m.v. een fraai afstandsschot voor de 1-12.

Het was een mooie overwinning van Blokzijl deze zaterdagochtend.
Volgende week volgt de spannende wedstrijd tegen koploper Tonego.