Zaterdag 18 mei 2013 was de spanning te snijden bij de spelers en speelster van Blokzijl E3G: in de uitwedstrijd bij Oympia in Hasselt zou het mogelijk zijn het kampioenschap binnen te halen. Vanuit Blokzijl waren opa’s oma’s, ouders, andere familie en bestuur van de club naar Hasselt gereden om het team aan te moedigen.
Blokzijl startte goed en begon Olympia onder druk te zetten, ondanks de kansen die er kwamen, werd er niet gescoord, ook door de uitstekende keeper waarvan het voor velen onduidelijk was waarom hij in E4 keepte. Zoals altijd in het voetbal scoort dan de tegenstander: een fantastisch afstandsschot was keeper Harm te machtig en Olympia stond op 1-0, gescoord door een speler die bij Blokzijl moeiteloos in E1 mee zou kunnen doen.
Na deze tegenvaller liet Blokzijl zich van haar beste kant zien: de heren knokten voor elke meter en de dames  buffelden dat het een lieve lust was. Een mooie actie van  Janick werd niet beloond en Filip schoot helaas in de handen van de keeper. Olympia kwam er af en toe uit, maar Harm keepte geweldig en voorkwam verdere goals. Ruststand 1-0 voor Olympia.
Na de rust was het grotendeels éénrichtingsverkeer op het doel van Olympia. Blokzijl gaf alles: de meiden (Manon, Esmee, Sanne, Esmee en Nadieh) speelden als kerels, compleet met schouderduwen en vasthouden. Manon stelde zich zelfs als een kerel op in het muurtje met alle beschermingsmaatregelen die daarbij horen. Achterin hadden Harm, Kevin, Sanne en  Filip de boel prima onder controle, op het middenveld en in de voorhoede waren Maurits, Janick, Marcel, Manon, Nadieh, Esmee, Esmee en Lucas nadrukkelijk aanwezig. De kansen waren niet te tellen maar Janick schoot op de lat, Esmee op de kruising en Nadieh, Filip en Manon konden ook niet scoren.  Het verschil was dat Olympia de weinige kansen die het kreeg wel benutte:  de speler die de 1e goal voor Olympia had gescoord, scoorde nog 2 keer : resultaat (een gezien het spel volkomen ten onrechte) 3-0  nederlaag. Grote teleurstelling bij Blokzijl E3G.
Na de wedstrijd ontstonden nog wat discussies: Theo vroeg het bestuur van de tegenpartij hoe het selectiebeleid van Olympia er uit zag en enkele moeders toonden lef  door een discussie met de leider van de tegenpartij aan te gaan over de samenstelling van het team bij Olympia.
Jongens en meiden: wat hebben jullie een geweldige wedstrijd  gespeeld en jullie hebben nog alle kans om aanstaande zaterdag kampioen te worden. Daarom deze wedstrijd gauw vergeten, de wedstrijd van komende zaterdag tegen Tonego winnen en dan afwachten ………

De vader van Nadieh