Zaterdag 20 oktober 2012, was het zover. Om 11.00 uur begon de bekerwedstrijd, onder begeleiding van natuurlijk weer hun gedreven coach Roel. Een prima scheidsrechter, hij legde allereerst even de spelregels duidelijk uit. En je zag dat hij er plezier in had.

Onze jongens hadden de aftrap. Al direct hadden Bart en Ealse een prachtige opzet met een mooie kans. In het begin waren beide ploegen elkaar mooi aan het aftasten en hadden beide kansen. Na een kwartier werd het spannend voor ons doel en moest Frans goed opletten. Maar Bart breekt uit en scoort 0-1. Niet lang erna scoorde Oldemarkt 1-1. Zij hadden een gevaarlijke spits, die net af en toe even te veel ruimte kreeg. Maar Kyran en Enrico bleven alert en echt veel kansen kreeg hij niet. Voor de rust gaf Jan een nog mooie voorzet en Bram maakte het af. 1-2. Lekker om de rust mee in te gaan.

(Jürgen ontbreekt)

In de pauze heeft Roel nog even de jongens op het hard gedrukt dat ze goed op de spits moesten letten. Al snel werd het 1-3 door Jan. En met een prachtige redding van Frans bleef het even zo. Maar toen werd het toch 2-3. Daarna bleek maar weer dat onze jongens een prima conditie hebben en goed op elkaar ingespeeld zijn. Bram zorgde voor het 4e doelpunt, Toby de 5de, Jan de 6e en 7e. En de 8ste  was de afsluiter van een prachtige wedstrijd. Gewonnen: met 2-8. Op naar de volgende beker wedstrijd. Zet hem op jongens. Jullie kunnen het.