Zaterdag 31 maart was een vrij weekend voor F1. Gelukkig lukt het om een wedstrijd te regelen tegen F2 van Olde Veste. Weliswaar spelen zij in de eerste klasse en wij in de tweede klasse, maar om beter te worden moet je soms goede tegenstanders opzoeken.
Kewin was geblesseerd (dit had hij vrijdag keurig gemeld, dank je wel man zo hoort dat) en dus hadden we 4 keepers gedurende de wedstrijd. Eerste helft Jörgen en Damiën, tweede helft Anne en Kyran.
De start was een beetje knullig want we waren het veld aan het zoeken? Bleek veld 7 voor in het park te zijn. Gelukkig wisten we net op tijd het veld te vinden. Kort inspelen en starten.
We begonnen ongelukkig want uit een corner kwam de bal tegen een speler van ons en  boem in de goal 1-0. Olde Veste zette goed druk en wist met 3 afstandschoten de stand naar 4-0 te brengen. Helaas was F1 helemaal de kluts kwijt. We speelde niet vanuit onze positie, vergaten te verdedigen en als het dan moest sprongen we omhoog en de tegenstander was ons weer voorbij. Als je dan ook niet de bal naar elkaar speelt wordt het lastig.
1 aanval ging zoals het moest. Damiën schoot de bal als keeper naar Anne. Anne gaf een pass naar Janick, via Milan kwam de bal bij Kyra die hem super op maat naar Twan speelde en Twan wist hem heerlijk in het doel te schieten, 4-1. Nu zijn ze wakker. Nee het werd nog 5-1 en de rust.
Het begeleidende team van F1 (trainers, begeleiders en ouders), waren niet tevreden. In de rust kregen de spelers van F1 dan ook het volgende voor geschoteld. Speel vanuit je positie, pass de bal naar buiten, kom naar de bal en bij verdedigen wachten tot de bal los is van de voet van je tegenstander en dan is hij voor jouw! Tot slot willen we een portie vechtlust zien.
Het werd 5-2 door een afstandschot van Anne. Wat een goal. Het enige wat Olde Veste nog kon doen in de tweede helft was 6-2 scoren.
F1 ging spelen vanuit de aangegeven positie, ging knokken voor de bal en de linies sloten goed op elkaar aan. Daaruit wist Milan twee keer te scoren en de eindstand te brengen op 6-4. We hadden zeker nog kansen op een beter resultaat, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben een hele andere tweede helft gezien van F1. Een groot compliment van begeleiders, trainers en ouders. Nu liet F1 zien waarvoor het gekomen is. Leuke bijkomstigheid is dat ze de tweede helft gewonnen hebben met 1-3. Trots gaan we op naar de maandag training, bouwen aan een team wat voor verzorgd voetbal en de aanval kiest.

Theo Dragt