Beker wedstrijd 1

Tegenstander Olde Veste E5

In een poule van 3 teams starten we vandaag tegen Olde Veste E5.
Wat we er van kunnen verwachten is dit, speel je eigen spel en we gaan zien wat het resultaat gaat worden.
We begonnen goed, met veel druk op het doel van de tegenstander.
Na 4 kansen was het raak. Een pass vanuit het middenveld en Janick wist deze bal te scoren.
0-1 wat lekker om voor te komen.
Maar het klinkt stom daar beginnen de problemen. We gaan in een keer denken dat we hier even nog een paar keer zullen scoren(wat ik ook had verwacht), maar als het middenveld blijft hangen dan krijgt de tegenstander meer mogelijkheden.
Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen. Ze hebben een enorme drang naar voren en met name door de vele kansen denken ze dat het daar gaat gebeuren. Het tegenovergestelde vindt plaats. Olde Veste voelt dat ze ruimte krijgen en nemen die ook. In de laatste 10 minuten van de eerste helft wordt het dan ook heel snel 2-1.
Ja en dat is balen.
Begin tweede helft krijgt Olde Veste nog 1 kans en dat is 3-1. Ook hier zie je weer het grappige gebeuren dat ze in eens wel vanuit hun positie gaan voetballen. Het is Blokzijl wat de klok slaat, de druk op de goal van Olde Veste zet.
Janick schiet twee scherpe schoten, maar de keeper houdt ze tegen. Daan schiet na een fantastische solo (een denk je al goal), maar de keeper houdt hem tegen. Steven schiet een vrijtrap rakelings over. Manon schiet uit een kansrijke positie, maar het schot wordt geblokkeerd vlak voor de goal door een eigen speler. Daarna schiet de keeper de bal uit, Manon neemt hem aan op de borst(E pupil hè) om vervolgens direct Janick in te passen ook nu lijkt de bal het doel niet te halen. Echter wist Janick nog net zijn punt van zijn teen tegen de bal te plaatsen en jawel na 10 pogingen was het 3-2.
Zo ging het maar door. Steven kopt de bal vanuit een corner rakelings over. Daan gooit alles in de strijd, maar weer wordt zijn bal tegen gehouden.
Lucas weet nog een keer een schot te maken maar net naast.
Dan gaat Krijn mee naar voren we hebben nog 1 minuut op de klok. Hij denkt hè Steven staat voor de goal. Schiet de bal, maar niet hoog langs iedereen heen en uiteindelijk gaat de bal aan de goede kant van de rechterpaal 3-3 YES.
Wat een vreugde want dit was zeker terecht. E2 jullie hebben super gespeeld vandaag. Al weer beter dan vorige week. Het kan een heel mooi seizoen worden.
Volgende tegenstander voor de beker zal zijn Oldemarkt E2. Waarschijnlijk vindt die op zaterdag 20 oktober plaats. Een wedstrijd die er toe doet.

Theo Dragt