Zaterdag 18 januari, snel ff WK sprint kijken om 6 uur in de morgen, douchen en dan te laat komen op het voetbalveld. Daar staat het hele E1 team te roepen, taart – taart – taart. Gelijk hebben ze moet je maar op tijd zijn. Dus aanstaande maandag 20 januari is er taart voor E1 spelers.
De wedstrijd. We beginnen prima, maar Olde Veste straft een foutje van ons af, 1-0. Er wordt hardt gewerkt en vandaag is er een video man ingeschakeld om de acties op te nemen zodat we die terug kunnen kijken waardoor we die foutjes kunnen verbeteren.
De aanvallen lopen stroef . We zijn of te snel met passen, of passen helemaal niet. Doordat de tegenstander met een 2-2-2 opstelling speelt en de linkermiddenvelder ver naar voren laat opschuiven, komen we een beetje in problemen. Enrico heeft daardoor geen man(wij spelen namelijk 2-3-1) en moet dus aanvallender spelen zodat we de tegenstander optimaal onder druk kunnen zetten. Olde Veste krijgt daardoor tijd om op te bouwen. Plus voor de Blokzijl spelers is het verwarrend en zo komen daardoor meerdere keren in een ondertal(dus 3 spelers van Olde Veste tegen 2 van Blokzijl) te staan.
Toch scoort Janick uit een aanval 1-1. Lekker want je ziet aan het team dat ze denken, we kunnen het wel. Dan zijn we echt even de kluts kwijt en twee ballen rollen het doel in die daar nooit hadden moeten komen. De 4-1 is een mooie actie van de nummer 6 die goed het gat in duikt en vrij voor Damien komt om de bal mooi in te tikken. Damien vervangt Jurian die even een weekendje met de familie de hort op is. In deze situatie is hij kansloos. Nr 6 schiet hem super goed in.
In de rust de situatie door genomen op rechts, hoe je die kan oplossen.
Tweede helft gaat beter en beter. Olde Veste komt nog op 5-1, gewoon mooi doelpunt. Maar daarna is het Blokzijl wat de kansen creëert en het spel maakt. Toby wordt in stelling gebracht en zo is het 2-5. Accent in deze wedstrijd ligt niet op de winst maar op in nemen van de juiste positie waardoor je als team makkelijk kan voetballen en de tegenstander continu onder druk houdt.
Dat gaat bij vlagen goed. Zo loopt Manon nu wel mee van achter uit en na bal verlies heeft Manon meteen de bal weer kunnen veroveren en dus opnieuw een aanval ingezet kan worden. Plus het scheelt je een bak aan energie, want anders loopt iedereen eerst weer terug.
Leslie is mee van E2. Voor hem ie het een leuke ervaring natuurlijk. Hij ziet dat ie vol aan de bak moet en mag meer zijn lichaam er in zetten anders wordt ie weg gedrukt. Een sterk punt van Leslie is de snelle korte actie waarmee hij de  tegenstander een paar keer te slim af was. Helaas was de voorzet net niet haalbaar voor Toby anders was het een score geweest.
Uit een pass van Anne achteruit, weet Enrico Janick in de midden te bereiken. Die gaat samen met Toby tegen 1 Olde Veste speler richting goal. Mooi passje zorgt er voor dat Toby 5-3 weet te scoren.
Een zelfde aanval nu ingezet door een lange uittrap van Damien, waarbij Toby Janick instelling brengt 5-4.
Het zou toch nog mooi zijn als we 5-5 maken. Gezien het wedstrijdbeeld wasa dit meer dan verdient geweest. Helaas zat dat er niet meer in. Maar de peanelty’s hebben we wel gewonnen 2-4!
Volgende week een oefenwedstrijd tegen Genemuiden E2.