Vandaag alweer de 4e uitwedstrijd van het seizoen. De nog ongeslagen leiders Berry en Henk staat het huilen nader dan het lachen. Door blessures en de onvermijdelijke wekelijkse afzeggingen is het bijna niet te doen om gewoon 11 personen bij elkaar te krijgen om een wedstrijdje te ballen. Als er op vrijdagavond laat er dan nog een blessuregeval zich afmeldt, zakt de moed de beide heren in de schoenen.  Bij het verzamelen rond een uur of 1 nog meer gezanik, het kon vandaag niet op. Gelukkig ook nog positief nieuws te melden want  de tweeling Rene en Frank was bereid om ons uit de brand te helpen.  Ook B junior Jelle ging met ons mee richting Steenwijk.  Top mannen onze dank is groot voor jullie hulp. Menno, vorige week lekker op schot tegen Flevo Boys, zou rechtstreeks komen via de trein. Dat dit ook al niet soepel zou verlopen omdat er problemen bleken te zijn bij het spoor  paste dan ook helemaal  bij de voorbereiding van dit duel. Menno zagen we pas in de 2e helft.

Olde Veste 7 vonden we terug op de laatste plek op de ranglijst dus onderschatting van deze tegenstander is dan ook onderdeel van de eerdergenoemde voorbereiding. Op papier zou het vandaag een eitje moeten worden voor Blokzijl maar op het veld bleek het toch even anders. Blokzijl was wel meteen sterker maar zoals zo vaak dit seizoen blijkt het afmaken van de kansen niet aan Blokzijl besteed. Richard raakte de lat na een mooie lob van een metertje of twintig en ook Everard, Rene of Frank, Raimon, Frank of Rene konden de goede aanvallen van Blokzijl niet promoveren tot een doelpunt. Olde Veste balde makkelijk mee. Ze hingen niet met de kont in de zestien maar schoven regelmatig vanuit hun achterhoede een mannetje door. Ook op hun middenveld hadden ze een paar makkelijk voetballende veteranen.  Blokzijl kon dit maar slecht bestrijden. Doordat er veel mensen die uit hun positie liepen, de  moeilijkste oplossing vaak gekozen werd  en vooral gemopperd werd op elkaar, ging Blokzijl steeds meer tegen zichzelf voetballen. Vanaf de zijlijn zagen Henk en Berry het allemaal lijdzaam aan en ook hun (terechte) gemopper droeg niet bij aan een betere sfeer tijden de 1e helft. Sander Driezen had nog geen serieuze bal op doel gehad maar kon bij de eerste de beste bal die wel op zijn goal afkwam meteen de bal uit het net halen. Hij stond op de rand van onze eigen zestien als een veldheer onze verdediging te coachen toen de wederom doorschuivende voorstopper van Olde Veste met de bal opstoomde. Net over de middellijn besloot hij de bal op onze goal te schieten en met een prachtig afstandsschot plofte de bal over de kansloze Sander heen tegen de touwen. Ook dit kon er nog wel bij. Stoom uit de oren bij Henk en Berry !. Blokzijl wist toch voor de rust nog de gelijkmaker te produceren. Richard stuurde Frank of Rene richting de goal van Olde Veste en koelbloedig werd de bal het hoekje in geschoven. Veel tijd voor een lekker bakje thee was er niet, maar tijd voor de donderspeech van Berry was er wel. Even zeggen waar het op stond en een herboren Blokzijl zagen we terug in de 2e helft.

Binnen de 10 minuten stonden we al op een 1-3 voorsprong. Eerst wist Raimon Sander vrij voor de doelman te zetten en onze “voorstopper” wist zijn bovenste plek op de topscoorderslijst te verstevigen.  Jelle die de tweede helft voor Rene of Frank in het veld was gekomen haalt vlak daarna verwoestend uit en schiet de bal stijf de rechterkruising in. Blokzijl liet een veel beter spel zien dan de 1e helft, mede geholpen door Olde Veste, waar de 2 beste spelers de 2e helft niet meer op het veld stonden. Menno, die er in de 2e helft was ingekomen voor Frank of Rene liet zien dat hij de vorm van afgelopen week nog niet kwijt was. Hij legde een perfecte voorzet van Jelle terug op de in de spits geposteerde Carlo en die maakte de 1-4. De Blokzijltrein denderde door. Sander Boxum legde er nog eentje in na een mooie aanval over meerdere schijven. Olde Veste mocht voor de 6e keer aftrappen maar speelde de bal zo in de voeten van Menno die als een speer over de rechterflank richting de achterlijn denderde. Met een afgemeten voorzet wist hij de vrijstaande Everard te vinden bij de 2e paal die met een snoeiharde kopbal de 1-6 aantekende. Menno zelf vond het na 2 assists tijd worden om zelf ook nog even een goaltje mee te pikken. Met de bal aan de voet liep hij vanaf eigen helft in een keer door naar de hulpeloze doelman van Olde Veste. Dit betekende de 1-7. De afsluitende laatste goal maakte Olde Veste maar zelf. Uit een corner voor Blokzijl haalde een verdediger van Olde Veste hard uit. Alleen wel in zijn eigen goal zodat de eindstand op 1-8 kwam te staan. Blokzijl is de verdiende winnaar vandaag en na het vinden van de andere uitslagen, blijkt dat de koppositie weer is ingenomen. Dit vasthouden gaat nog een heel karwei worden als het zo moeilijk blijft op 11 man op het veld te krijgen !

Volgende week (pas) de 2e thuiswedstrijd van het seizoen tegen Joure.