En het volgende gelijke spel voor de “veteranen” van Blokzijl. De laatste weken zit er een beetje zand in de machine kun je wel stellen. Zo richting de lente vallen er hier en daar dan ook wat mensen om. Op de donderdag hadden Henk en Berry net aan 12 man op papier, maar daar mochten er nog 2 vanaf worden gehaald omdat het eerste elftal zelfs maar 9 man had. Robin en Richard togen met het eerste elftal mee en vanuit de B junioren werden wij geholpen door Bart Jan van Houwelingen en Janco Dragt. Super jongens dat jullie ons wilden helpen.

Tot overmaat van ramp verscheen er vrijdag een foto van Raimon in de whatsappgroep van het 2e. Een gewone foto van deze bikkel van het 2e wil je eigenlijk al niet zien maar vrijdag verscheen er eentje van Raimon voorzien van een paar gescheurde enkelbanden. Weer een streep door een naam. Beterschap Raimon we hopen dat je er weer snel bij bent. Ook een officiele, originele doelman ontbrak  vandaag, maar gelukkig was Martijn bereid om de handschoenen aan te trekken. De mannen die er wel waren die stonden er gelukkig meteen want de eerste 20 minuten van de wedstrijd had Blokzijl de controle. Dat resulteerde na een kwartiertje dan ook in een terechte voorsprong voor Blokzijl. Everard wist vanaf rechts Menno aan te spelen maar die leek klem te staan tussen 2 verdedigers van Olde Veste. Leek, want met een sublieme lichaamsschijnbeweging wist hij beide verdedigers voor schut te zetten en ook de keeper moest er aan geloven. Een 1-0 voorsprong voor Blokzijl wat op dat moment volkomen verdiend was. Daarna schakelde het team van Olde Veste een tandje bij en deze ploeg met veel jonge jongens liet zien dat ze een aardig potje kunnen ballen. Blokzijl stond de rest van de eerste helft met de rug tegen de muur maar een uitblinkende Martijn Kuik hield op onnavolgbare wijze zijn goal schoon. 1 minuut voor rust kon ook hij echter niet voorkomen dat Olde Veste op gelijke hoogte kwam. Een snoeihard schot verdween tegen de touwen, Martijn verbouwereerd achterlatend.

In de rust was er duidelijk eenstemmigheid. Vooral op dezelfde voet proberen door te gaan maar wel onder de druk proberen uit te voetballen. Er werd 1 wissel toegepast. Bart Jan die ook al een wedstrijd in de B junioren in de benen had werd vervangen door de vandaag 15 jaar geworden Janco Dragt. Blokzijl pakte het meteen energiek aan in de 2e helft,en trok het initiatief weer naar zich toe. Dit leidde dan ook tot grote kansen op een voorsprong maar Everard, Menno, Carlo wisten de bevrijdende treffer niet te maken. Gerbrand die na Joure uit steeds beter begint te spelen raakte nog de paal dus het beetje geluk hadden we ook niet mee vandaag.

Dan wordt de eerder genoemde 15 jarige Janco met een verfijnde steekpass van Rene richting Olde Veste doelman gestuurd. Hij moet eerst nog wel een metertje of dertig afleggen maar zoals dat ook vaker gaat met debutanten bij het grote Ajax die dan hun eerste goal maken, doet Janco dat ook gewoon. Met een kille koelbloedigheid van een veteraan legt hij de bal keurig bij de 2e paal in het netje.

Debuteren bij de senioren en meteen een belangrijke goal maken, dan kan het niet anders dat er een grote carriere voor deze jongen in het verschiet ligt. Olde Veste liet het er niet bij zitten en vlak voor tijd wisten ze alsnog de (terechte) gelijkmaker te maken. Blokzijl was op dat moment Everard al kwijtgeraakt dien na een geblokt schot meteen de wedstrijd kon verlaten. Het volgende vraagteken voor volgende week waarin we een clash krijgen tussen de nummer 1 Genemuiden en de nummer 3 Blokzijl. Het verschil is maar 1 puntje op de ranglijst dus we kunnen echt spreken van een heuse topper.

Mannen houdt er alvast rekening mee volgende week, we hebben iedereen hard nodig !

Tot volgende week.

Dan tijdens het verslag makende op zondagmiddag krijgen we te horen dat er blikseminslag is geweest in het huis van onze speler John Mondria. Het huis van John Mondria en zijn familie is volledig verwoest door brand.

Verschrikkelijk!!

Wij wensen als spelers en leiders van het tweede elftal John en zijn hele familie veel sterkte toe in de komende tijd.