Donderdag 28 maart spelen de E1 en E2 van Blokzijl tegen elkaar.
Deze oefenwedstrijd staat voor E2 in het teken van de wedstrijd voor zaterdag tegen Veno E2. Waar E2 nog moeite mee heeft is fysiek partij te bieden en hoe om te gaan onverwachte acties.
Dat kun je alleen maar leren door tegen teams te spelen die beter dan je zijn. Dus was het super dat Roel met zijn team tegen ons wilde spelen.
E1 kon helaas niet op volle oorlog sterkte spelen, er waren blessures bij Bart en Jan. Daar tegen was het Lucian die niet mee deed bij E2. Hij is herstellende van ziek zijn en wil  heel graag zaterdag tegen Veno E2 erbij zijn. Wat een goede keuze is.
Peter Kracht was de scheidsrechter en heeft de partij naar eer en geweten geleid, bedankt Peter.
Blokzijl E2 begon scherp en werkte keihard. Wat een paar leuk situatie opleverde. E1 bleef de bal rondspelen en werd daarmee steeds gevaarlijker.
E1 kwam op 0 – 1. Vlot daarop werd het 0 – 2, Toby werd super aangespeeld  nadat hij door de verdediging  van E2 heen sneed. Keeper was kansloos.
Blokzijl E2 maakte te makkelijke fouten wat super goed werd afgemaakt door E1 0 – 4.
Vervolgens krijgt Krijn de bal, die gaat met zijn snelheid richting het doel van E1. Alleen onderweg kwam hij Henrico tegen en die ging niet aan de kant. De frontale botsing leverde Krijn veel pijn op, maar Henrico een snee in het hoofd. Zo werd Henrico onder begeleiding van de vaste supporter van E1, Masja van Beek, meegenomen om even een paar hechtingen in het hoofd van Henrico te plaatsen zodat hij zaterdag weer kan spelen.
En daarmee kwam E1 met 6 man in het veld te staan. Geen enkeling van die 6 dacht aan stoppen, daarvoor een dikke pluim. Blokzijl E2 kon wat meer druk zetten daardoor en Daan wist te scoren vanuit een actie op links. Hij schoot hij de bal keihard er in, Frans was in dit geval kansloos 1 – 4.
Voor rust wist E1 nog 1 – 5 te scoren.
In de rust werd de nadruk gelegd op de kleine foutjes. Resoluter ingrijpen bij acties, we zijn te lief en te bang om een overtreding te maken. Maar nogmaals daar heb je deze wedstrijden voor om te ontdekken dat als je dat niet doet. Doe je het wel dan wordt er heel eenvoudig een goal gemaakt.
E1 bleef heel goed georganiseerd spelen. Bal werd ingespeeld op de inkomende man, er werd positie genomen om weer aanspeel baar te zijn. Toby controleerde achterin, waardoor het voor E2 moeilijk was om er doorheen te komen. Kyran hielp Toby daarbij en zorgde ervoor dat de aanvallen naar buiten werden geleid. Aangezien daar geen doel staat, krijg je hoogstens een corner.
Aelse was voor en achter in te zien, hij ging maar door. Frustrerend voor een tegenstander , je kijkt links en weg is ie. Bram moet je niet aan de bal laten komen, dan is hij ongelofelijk sterk. Hij scoorde ook erg makkelijk. Mooi om te zien. Frans wist alle ballen te pakken die hij kon pakken, op het schot van Daan na hield hij de nul. Jurgen wist de druk op rechts te houden. Hij zorgde er voor dat E2 spelers niet mee naar voren gingen omdat Jurgen bleef hangen waardoor er continu gevaar dreigde.
E2 ging meer acties maken, zocht het duel op.
Esmee knalde er vandaag in, yes zo kan ze spelen, dat willen we zien. Hiervoor komen haar vader en moeder naar het veld(ik zeg vaker komen). Krijn heeft prima werk geleverd alleen zat het een paar keer niet mee. Hij zou een echte prof kunnen zijn want hij kent het woord verliezen niet en vindt het ook maar niks(ik snap dat wel). Maar hij speelde super goed achter in. Steven zag je groeien in de wedstrijd. Van een te aardige speler, werd hij meer en meer een verdediger die voor de bal gaat. Ik heb hem ook nog nooit zo hard zien lopen. Ik wil niet flauw doen maar als je meeloopt met Aelse dan is dat een hoge snelheid. Janick bleef maar gaan en wist een paar lekkere corners voor te geven, waarbij een gevaarlijke actie helaas net naast ging.  Natuurlijk had hij graag gescoord tegen Frans. Daan was sterk aan de bal, bracht veel spelers in stelling, daarvoor een pluim. Manon vond Bram wel leuk, nee grapje ze verdedigde zoals altijd voor de volle 100%. Die wil je echt niet tegen komen in het veld want ze pakt je zo de bal af. Wie je bent heeft ze niks mee te maken, status, ja en….doei zegt Manon dan. Stan werd in het begin even aan de kant gezet. Normaal zou een vader tegen de scheids zeggen, hallo mijn zoon moet een vrije trap hebben. Willem Jan gebruikt het moment om Stan te laten ontwikkelen, door even aan te geven, gebruik je lichaam even de volgende keer. Dat deed ie en Stan is niet meer van de bal gezet. Met een schot op doel was ie dichtbij een goal. Lucas had een zeker twee kansen om te scoren. Helaas lukte het vandaag niet. Zou natuurlijk geweldig zijn geweest. Leuke was dat hij gewoon twee keer op de juiste plek stond en dat is ook een vak apart, die maar weinig mensen bezitten.
Zo heeft E2 meer voetbal laten zien in de tweede helft waar we wat mee kunnen. E1 wist er gewoon nog 4 in te leggen waardoor de eindstand 1 – 9 is geworden.
Een sportieve wedstrijd bedankt spelers van E1 en E2.

Op naar zaterdag en dan de ervaring van vanavond meenemen waardoor we hopen op een zo goed mogelijk resultaat  tegen Veno E2.  Kijken of E2 de dingen heeft opgepakt.