Woensdag 5 maart een doordeweekse dag. De dag dat Nederland tegen Frankrijk speelt. Waar ook Blokzijl E1 een oefenwedstrijd heeft tegen Alcides E2.
Een lichtwedstrijd, waarbij er alles op en aanzit. Vroege tactische bespreking om 18.15 uur. De kantine open, bedankt Brigitte voor je inzet en Renate Polkerman voor de bezetting van de kantine.
De tegenstander die veel supporters meeneemt.
Het begint te lijken op een bekerwedstrijd sfeer.
Na een W-up door beide partijen komt daar de voor deze avond, belangrijke man het veld op. Henk Bakker, zal vanavond deze topper begeleiden. Moet zeggen weer met een dikke 9,5 voor zijn prestatie als scheidsrechter. Hij floot waar nodig. Gaf uitleg wat er anders moest, je kon hem op nagenoeg geen foutjes betrappen. Op die ene dan en dat ging om een corner voor Blokzijl, Henk gaf een doeltrap. Een speler van Alcides zij, scheids ik raakte hem als laatste aan. Daar krijg je toch kippevel van? Ze bestaan nog en voel me als trainer nog schuldig ook als de corner in zou gaan. Dat zou wat zijn zeg. De corner vloog er echt bij na in!
De wedstrijd begint met de aftrap van Alcides en je ziet meteen dat het een goede tegenstander is. De bal gaat rond, de opbouw wordt gemaakt. Verschillende kansen lijden niet tot een score.
Blokzijl staat prima te verdedigen en weet zo het spel goed te volgen.
Een paar aanvallen van Blokzijl lijden tot een paar leuke kansjes.
Het duo Manon en Anne zorgt  ervoor dat achter in, de organisatie kloppend is. Anne speelt 3 klassen beter dan zaterdag. Geeft de tegenstander geen ruimte en gebruikt zijn lichaam goed om de bal te veroveren. Manon verdedigt super sterk en begint  haar medespelers meer en meer te coachen. Daarnaast staat ze niet meer 10 meter achter de rest maar schuift ze goed in waardoor de mid mid weer meer kan doorschuiven.
Alcides voert de druk op en uit een opgezette aanval  scoort Alcides terecht 0-1. Even moet alles weer op scherp gezet worden. Damien pakt dat goed op door verdedigend prima zijn man te staan. Aanvallend is hij meerdere keren zijn tegenstander te snel af. Hij neemt het team mee in deze passie.  Milan die op rechts er in komt heeft in de bespreking wel gehoord dat de linker en rechter middenvelder bij balbezit de tegenstander moeten opzoeken. Maar Milan ziet toch echt dat de links achter van Alcides de bal heeft en daar gaat hij heen. Hij wordt dan direct gewisseld om de uitleg nog een keer te krijgen. Helder zegt Milan, komt goed. Dat was ook zo in de rest van de wedstrijd. Milan  heeft  op die positie prima prestatie geleverd.
Jurian in de eerste helft een paar schoonheidsfoutjes groeide in de tweede helft uit tot een keeper waarop je kon bouwen. Met een paar super goede reddingen wist hij zeker een paar goals te voorkomen.
Kyran starte op linksmidden moest einde eerste helft het veld verlaten met een blessure. Hij kwam in de tweede helft terug als spits. We komen hier later op terug.
Janick had een goede tegenstander die net zo snel was en fysiek iets sterker. Door bij hem te blijven staan werden de kansen dus iets kleiner. Hij kreeg de opdracht te gaan variëren in zijn spel, dan weer scherp voorin te staan, dan weer zich te  laten zaken en balvast houden.
Jorgen heeft vanavond steeds meer gespeeld vanuit de taak als links midden. Dus bij balbezit je tegenstander opzoeken en aanvallend  het speelveld breed houden. Hij heeft super hard gewerkt met een goed resultaat. Hij was dan ook best moe.
De rust is er, we hadden afgesproken terug te gaan naar de kleedkamers . Daar had Renate alvast de ranja klaar staan.
In de bespreking die volgde kwam het volgende naar voren:
*  De omschakeling van verdediging naar aanval liep stroef. Er wordt niet snel genoeg aangesloten.
* Bij corners Alcides geven wij de tegenstander veel te veel ruimte.
* Na het spelen van de bal gaan we niet in positie staan waardoor we weer aanspeelbaar zijn voor het vervolg.
De tweede helft komen we niet helemaal onder de druk weg van Alcides. Daarnaast speelt Toby niet een gelukkige wedstrijd. Hij werkt hard maar wordt te weinig aangespeeld.
Alcides maakt 0-2 en 0-3. Compliment aan het team Blokzijl E1 dat bleef voetballen waardoor ze in de wedstrijd bleven. Kyran wordt gewisseld en komt in de spits. Dat werd spektakel. Kyran wist twee keer te scoren en zo Blokzijl weer in de wedstrijd te brengen.
Helaas was de tijd de beperkende faktor en zo verliest Blokzijl 2-3 van Alcides E2.
Een terechte winnaar gezien het spelbeeld. Blokzijl E1 heeft een prima resultaat neergezet.
Zaterdag zal tegen SVM er alles aangedaan moeten worden om daar een goed resultaat neer te zetten. Ze hebben wedstrijd ritme en dat gaat ze van pas komen.
Bedankt mannen en Manon.