Vandaag stond de wedstrijd tussen de nummers 3 en 4 op het programma.
Degene die vandaag de winst pakte zou de aansluiting houden met de nummers 1 en 2 van de competitie.

Blokzijl begon voortvarend aan het duel en na enkele minuten stond de 0-1 al op het scorebord door Milan Mulder. Na de 0-1 leek het voor Blokzijl een makkelijke ochtend te gaan worden, niets was echter minder waar.
De snelle en erg balvaardige spits van Nagele maakte de 1-1, en door niet goed opletten van Blokzijl liep Nagele uit naar een 3-1 voorsprong.

De coaches hebben de mannen van Blokzijl in de rust goed toegesproken en kwamen met een ander strijdplan de kleedkamer uit. De oude vertrouwde 4-3-3 opstelling werd verandert in een 4-4-2 opstelling. Dit leek meteen goed uit te pakken want na enkele minuten spelen was het 3-2 door Anne Kragt.

Door de drang naar voren vielen er gaten achterin en Nagele antwoorde meteen door hun behendige spits opnieuw in stelling te brengen en gemakkelijk door de verdediging heen liep en de 4-2 binnen tikte.
Wat volgde was een enorm spektakelstuk waarbij de wedstrijd alle kanten op kon. Anne was opnieuw trefzeker en zo had Blokzijl weer de aansluiting, 4-3.
Door goed samen spelen, en uitstekend keeperswerk van Sven kreeg Nagele minder kansen en was het Milan Mackelenburg die de 4-4 maakte.

Nagele begon weer aan te dringen en kreeg weer wat kansjes, maar de verdediging zat er iedere keer goed tussen.
Na een corner was het Remco die handig wegdraaide en de 4-5 maakte. Waar iedereen hoopte dat de wedstrijd nu gespeeld zou zijn was het Nagele dat opnieuw trefzeker was, 5-5.
Nagele bleef aandringen, maar na een handsbal in de 16 waarbij de scheids twijfelde om het op de stip te leggen floot hij uiteindelijk toch. Remco eiste de strafschop op en schoot hem onberispelijk binnen, 5-6.
Blokzijl bleef de aanval zoeken en na enkele god uitgespeelde kansen was het opnieuw Milan Mackelenburg die scoorde, 5-7.

De wedstrijd leek gespeeld, maar opnieuw was het Nagele dat de aansluitingstreffer maakte 6-7
Na het doelpunt van Nagele bleef Nagele druk zetten en hun spits bleef ware plaag voor de achterhoede van Blokzijl.
Blokzijl hield stand en nam de 3 punten mee naar huis.

Op basis van de tweede helft een verdiende overwinning, waarmee Blokzijl de aansluiting houdt met de koploper en op een gedeelde tweede plaats staat

Lesley de Jong