Beker avontuur stopt in Meppel.

MSC VR2 – BLOKZIJL VR1 10-5 (4-0)

Deze woensdag avond stond de beker wedstrijd op het programma tegen de dames van MSC 2. Zij spelen ook in de 4e klasse, en staan ongeslagen bovenaan in hun competitie. Wij staan er net zo voor, maar gezien de uitslagen van MSC,die meestal met dubbele cijfers winnen, wisten we van te voren al dat dit geen makkelijke avond zou worden.
Ook speelden we op kunstgras, wat niet echt in ons voordeel is. De potten met vaseline werden dan ook weer uit de tas gehaald om de benen te beschermen.
Met een iets aangepaste opstelling begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd.
Binnen 5 minuten lag de bal al in het doel van Blokzijl. Zo, dat is even andere koek… Gelijk na de aftrap wil Blokzijl druk zetten, maar MSC heeft het op het middenveld en in de achterhoede goed voor elkaar. Ze combineren er lustig op los en weten de snelle voorhoede speelsters goed te bereiken. Er wordt 2-0 gemaakt, echter deze dame stond in buitenspel positie…. De scheidsrechter vond van niet, dus keurde hij het doelpunt goed.
Blokzijl probeert het wel en komen ook met mooie aanvallen voor het doel van MSC, maar een doelpunt komt er niet. Nog voor rust maakt MSC 3-0 en 4-0.
In de rust wordt er druk overlegd hoe de 2e helft gaan proberen om niet met 10-0 van het veld te stappen. Dat gaat ons niet gebeuren..
Gelijk na de aftrap zet Blokzijl druk, en valt de verdiende 4-1. Het spel gaat over en weer, zo ook de doelpunten. MSC scoort, Blokzijl ook, voor de neutrale toeschouwer natuurlijk mooi, maar daar hebben wij weinig aan. We zetten door en geven niet op. De eindstand laat misschien  zien dat we weinig tegenstand hebben kunnen geven, maar voor wie de wedstrijd heeft gezien, weet dat dit wat geflatteerd is. De kansjes die we in de 1e helft hebben gehad en helaas niet werden benut, mede dankzij het keeperswerk van de MSC-goalie, zijn debet aan deze eindstand.
Mag er ook nog bij vermeld worden dat MSC 3 oud 1e speelsters in het huidige 2e hebben zitten, dus klasse verschil was er wel degelijk.
Op het laatst regende het doelpunten. Eindstand 10-5.
Blokzijl is uitgeschakeld in de beker.
Aankomend weekend mogen we weer, dat is ook al weer een tijd geleden, (gewoon) op zaterdag voetballen. Aanvang: 14:30u. Thuis, teen Ens.
Tot dan…!