Lions’66 3-1 Sv Blokzijl

Zaterdag 4 september was de start van de competitie Blokzijl moest naar Leeuwarden en het opnemen tegen de Lions66. het jaar daar voor waren beiden wedstrijden geëindigd in een overwinning voor Blokzijl. Met deze gedachten werd de wedstrijd ingegaan, helaas door afzeggingen door vakantie,blessures, studie, dagje weg waren er maar 11 selectie spelers aanwezig.
2 mensen van het tweede werden bereidt gevonden om het aan te vullen tot 13 man.
Blokzijl begon voorvarend en in de 5 minuut na een goede pas van Jan Peter Lok kreeg Boaz Mooiweer een zeer goede kans die helaas niet werd verzilverd. Enkele minuten later was het wel raak voor Blokzijl, een goed opgezeten aanval via links werd goed verplaats naar de rechter kant daar was Stefan Zwanenburg die via een knappe actie de bal voorgaf op Boaz en deze twijfelde niet en ronde op een zeer fraaie manier de bal af 0-1.
Daarna liet Blokzijl zich terug zakken en kwamen de Lions meer in hun spel. In de 34 ste minuut kregen deze een dot van kans maar werd niet afgerond. In de 40ste minuut werd er een overtreding gemaakt in de 16meter en de scheidsrechter gag een terechte penalty aan de Lions, deze werd benut en door Rik Zuiddam zo stond de stand op 1-1. Met deze stand gingen beiden partijen de kleedkamer in. Blokzijl begon de tweede helft met een twijfelende houding en werden terug gedrukt op eigen helft door de Lions. En in de 56ste minuut werd een spaarzame aanval van Blokzijl afeslagen en in de omschakeling maakte de Lions hier goed gebruik van via wederom Rik Zuiddam 2-1. Gerard Knoppers schoof iets meer door en daarvan kwam meer dreiging uit Blokzijl moest en nam iets meer risico. Maar in de 77ste minuut was het toch Lions dat uitliep, een afstandschot van de Lions was te lastig voor de keeper Dennis en kwam terug het veld in Danny Meyer van de Lions wist hier wel raad mee en bracht de stand op 3-1. Blokzijl wilde wel en wou graag 1 op1 gaan spelen maar werden door de tegenstander hiervan gehinderd.
Het was een terechte overwinning voor de Lions uit Leeuwarden.

Coen Brugman