Foto verslag van deze wedstrijd, klik hier:

Bron: Ronald Ritsma (Voetbalvereniging Lions)

Waarvoor dank!

In een spektakelstuk vooral in het laatste half uur waarin de doelpunten als rijpe appels vielen, won Blokzijl verdiend van Lions 66.
De ploeg creëerde diverse mogelijkheden maar ook Lions liet zien, dat ze toekomst kijkend bezig zijn een collectief te smeden.
 Veel strijd en wedstrijd instelling werd er op de groene mat getoverd, met een lichtelijk voordeel voor Blokzijl.
Het begon stroef maar herstelde halverwege de 1e helft, gelegenheids grensrechter Joop Slagter stond op scherp en vlagde consequent en naar alle eerlijkheid.
Al in de 2e minuut negeerde de scheidrechter het vlagsignaal niet het buitenspel doelpunt werd terecht afgekeurd.

Het signaal om scherper te spelen want Lions wilde na het gelijke spel in en tegen woudsend de goede lijn doortrekken.
Uit het niets kwam Blokzijl toch op voorsprong Stefan Zwanenburg die op rechts regelmatig de achterlijn haalde, vond Mark Slagter die opende op Boaz de flegmatieke dribbelaar schoot diagonaal binnen 0-1 in de 34e m.

Heel Blokzijl juichte maar vergat direct weer scherp te zijn, nagenoeg in dezelfde minuut de 1-1 door de Vries hij strafte in de 16 meter de lakzigheid af.
Een mooie volley in de korte hoek van Mark was een prooi voor de keeper, Mark kwam beter in de wedstrijd na teveel buitenspel gestaan te hebben, daar moet de Blokzijler spits meer scherpte in creëren.
Met zijn actie en snelheid is goed positie kiezen het volgende station.
Maar er waren ook momenten dat zijn loopactie uit het boekje was maar de pass te nonchalant.
Net voor rust een onbegrijpelijke actie van de Lions keeper, hij tikte Boaz in de 16 meter aan omdat Boaz zijn inziens in de weg liep.

Geel en een penalty tegen, die Mark onberispelijk hard en hoog binnen schoot de 1-2 in de 45e minuut.
Na rust een gretiger Blokzijl de ploeg rook een overwinning en ging op jacht naar meer.
Een doelpunt van Martin Pees in de 59e minuut, hij liep een voorzet van Mark die eerst een man uitspeelde bij de 1e paal binnen een uitstekende loopactie van de wispelturige linksbuiten 1-3.
Een voetbal wet die meer in beeld moet komen, deze was nogmaals in de rust besproken.
Mooi mannen afspraken nakomen geeft een goed gevoel.

Wie dacht dat de wedstrijd op slot zou zitten? Kwam er al snel achter dat Lions alles of niets ging spelen.
De ploeg sleurde en het werd harder maar bleef binnen de perken.
Het verprutste een pengel door hoog over te schieten maar bleef komen.
Blokzijl wankelde in de 66e minuut een goal van Jan Zijlstra de te gretige Gerbrand aan de zijlijn bracht Zijlsta vrij voor de goal zijn inzet betekende de 2-3.
Verder stond de linker middenvelder goed in zijn positie en sleurde in balbezit en balbezit tegenstander.
Lions ging op jacht en in de 73e m viel de 3-3 binnen, het was wederom Zijlstra.
Het laatste kwartiertje was begonnen Pieter Galema verving de moe gestreden en jarige Martin Pees.

Om wat meer evenwicht centraal te krijgen schakelde Blokzijl over naar 4 middenvelders.
Het pakte goed uit, rechtsachter Gerard Knoppers die veelvuldig de bal opeiste, schoot uit een pass van Pietie de 3-4 binnen zijn rollertje zoals hij het zelf omschreef viel in de lange hoek binnen.
Met nog 14 minuten te gaan gingen beide ploegen op jacht naar de overwinning.
Lions speler Ronald Lebbing mocht weer aan leggen voor een gegeven penalty hij schoot Lions in de 77e m langzij 4-4
Niek en Jan Peter handen hun handen vol om de schaarse uitvallen van Lions te elimineren.

Toch bleef het geloof in de ploeg, het counterde naar diverse mogelijkheden maar gemis aan vertrouwen in de afwerking leek de ploeg op te breken.
Rutger Prins de voorstopper schoot binnen de 16 meter op de paal de wedstrijd leek in een remise te eindigen.
Een lucky uittrap Van Dennis leek volgens velen uit te gaan maar Stefan controleerde de bal en opende ijzersterk op Pieter de Jonge, die slalomde langs verdedigers en gaf de bal op maat aan de inlopende Mark.
De bal plofte in het doel een schoonheid van een doelpunt. Heel Blokzijl lag als een klamp op elkaar wat een ontlading na een enerverend slot.
4-5!! in de 90e minuut.

Op 31 oktober de KRAKER tegen SVBS 77( thuis) de mede koploper versloeg knap Woudsend met
4-3 de Belters spelen een grote rol in de lopende competitie.
Het beschikt over een ploeg die voor het fel begeerde KAMPIOENSCHAP gaat spelen voordeel daarvan is dat Blokzijl de underdog positie kan innemen.

Speler van de week: daar zullen de meningen over verschillen, Niek Dunnink de vrije verdediger was aanspeelbaar, controleerde en coachte zijn mannen op scherpte en posities.
De 18 jarige Stefan Zwanenburg speelde wederom als rechter middenvelder een uitstekende wedstrijd, verdedigend een paar steekjes latend, maar in aanvallend opzicht een vette 9.

Terug komend in Blokzijl werd de overwinning met de winst van ons 2e op koploper Oldeveste 3-1 !! en onze dames op de Weide 7-1 uitbundig gevierd ook Renah, was jarig geweest dus de stemming zat er heerlijk in.
]
Prachtig om te horen is dat Harm van de Linden alle eer kreeg toe geschoven, tussen vele routiniers blonk Harm uit in het duel 1:1.
Hou hem in de gaten Joop, riep Gert schuifelend langs een speler voor de toekomst.
Gniffelend nam ik de boodschap aan jonge spelers zien groeien is altijd mijn ultieme wens.
En ……..er komen er nog meer aan mannen….. TIJD en GEDULD….. hebben is een doelstelling maar daar hebben we zeker…. ELKAAR….. voor nodig.