Genoten ondanks nederlaag

Dat de talenten van s.v. Blokzijl B1 het dit seizoen lastig hebben is al langer duidelijk. Bijzonder is hoe de groep er mee weet om te gaan en ongeacht weerstand, tegenstander of uitslag om blijft men positief en opbouwend werken. Dat alles was zaterdag in Kuinre goed zichtbaar, men legde een heerlijke wedstrijd neer op het veld. De onterechte nederlaag van 2-1 werd dan ook wel “gevierd” als een overwinning. Gezien spel, beleving, kansen en ja dat doel wat gewoon te laag en te smal was (2x lat, 1x paal) was een overwinning wel verdiend geweest. Het 1x op wat afstand dekken word direct afgestraft, de 2e van Kuinre was een prima vrij-trap die keurig werd ingeschoten.

Met 13 spelers (2 vanuit de C2 die net een wedstrijd hadden gespeeld) ging een prima gemutst B1 naar Kuinre, dat de muts goed zat was gelijk vanaf het begin wel zichtbaar. Na 15 minuten stond de teller van kansen op zeg eens een 1-4 en Blokzijl liet aardige dingen zien. Waar men aanvallend vaak vooruit ging, daar was 1 lange bal en de spits niet kort dekken fataal en zo ligt tegen de verhouding in de 1-0 in het doel. Blokzijl gaat rustig verder en de 1-1 lijkt wel te gaan vallen voor de rust maar het lukte een aantal keer net niet. Kuinre krijgt vlak voor rust een vrij-trap op 17 meter en deze word keurig en met precisie binnen geschoten. 2-0 met de rust en daar denk je verslagenheid maar niks daarvan, de muts zat nog altijd goed in de kleedkamer!

Er waren een paar kleine puntjes van aandacht en verder gewoon zo doorgaan, dan is een resultaat haalbaar. Daarbij wel gemeld, blijft het doelpunt uit dan zetten we het om naar een 1-4-2-4 en dat werd even kort en zeer helder uitgelegd. In basis de 2e helft gewoon doen wat er de 1e is gedaan met slecht een paar opmerkingen.

De 2e helft is een copy van de 1e echter gaat Blokzijl met nog meer drang en beleving Kuinre op de huid zitten. Waar vaker men ruimte geeft in de duels daar ging men ze overal aan. Er werd soms wel een duel verloren maar het aangaan is de basis! De aansluiting blijft uit en 10 minuten na de rust gaat men over op plan B.

De 2 toppers en aanvallers uit de C2 komen in het veld en men gaat 1-4-2-4 voetballen, 2 middenvelders naar de kant, 2 aanvallers er bij. Risico nemen en proberen…. Of je sluit aan en gaat wat behalen of het risico maakt het dat het 3 of 4-0 word. Hoe het team en zeker de 2 middenvelders, Jelle en Cor deze omschakeling oppakken was bijzonder om te zien, deze 2 heren wisten keer op keer in de omschakeling een overtal uit te schakelen en in balbezit ook nog te zorgen voor de aansluiting en menig gevaar.

Kuinre wist er niet mee om te gaan en bij elke lange bal won de defensie van Blokzijl elk duel. Er komen aardig wat mogelijkheden, paal en lat staan in de weg en ja een bal op de arm (niet bewust, arm langs lichaam) word dan niet gezien als strafschop ….. El Capitano Jelle weet nog wel de eer te redden door zeer fraai te scoren maar meer zat er niet in waar men zeker meer verdiende deze middag in Kuinre. Men had 3 uur kunnen voetballen maar soms heb je zo een dag…. Beter zijn, prima werk als team, vele kansen maar dan willen de doelpunten gewoon niet vallen…..
Om dan na afloop van wat supporters / ouders te vernemen dat ze hebben genoten van dit team, dat is dan de winst en deze wedstrijd gaat ook mee als een soort van overwinning.

Dank aan Mark, Jens en zeker ook Gerrie en Uwe van de C2. Begeleiding om aanwezigheid, de spelers om hun inzet en hebben het prima gedaan ondanks dat ze al een wedstrijd die dag in de benen hadden.
Volgende week komt VWC, 2e helft Emmeloord en geheel Kuinre meenemen en dan word het vast en zeker SAMEN weer een mooie wedstrijd.