19 november 2011
Vandaag een belangrijke wedstrijd om de 3e plek op de ranglijst, aanvang pas 13:00 in verband met de aankomst van Sinterklaas en zijn gevolg in Kraggenburg.
Direct na de aftrap waren de posities nog niet goed bekend bij een aantal spelers, maar na wat coaching en wissels vanaf de zijlijn kwam dit uiteindelijk goed.
Het team van Kraggenburg had al een aantal wedstrijden met dikke uitslagen gewonnen, dus de tactiek voor vandaag was zoveel mogelijk in de aanval met 1 man achterin. Zouden we tot scoren komen dan hadden we kansen vandaag. Het onder druk zetten van de polder bewoners kwam niet helemaal uit de verf.
Deze tegenstander was duidelijk een maatje te groot voor ons, toch kregen we nog enkele scoringskansen, maar gingen de rust in met 2-0 achterstand. Kort na rust kregen we toch nog een kans op 2-1. Uiteindelijk zakten we toch nog wat verder in. Al met al hebben we een goede pot voetbal gespeeld en de schade beperkt weten te houden tot 4-0 verlies.
Toch wel een smet op deze wedstrijd was dat de scheidsrechter van vandaag, nota bene de leider, zijn eigen team zat te coachen in het veld. Het is natuurlijk een gouden regel dat een scheidsrechter dit absoluut niet mag doen; een aantal Blokzijl Fjes waren er overstuur van. Een paar papa’s aan de lijn des te meer.
Na de wedstrijd heb ik de leider/scheidsrechter hierop aangesproken en hij gaf zelf ook enigszins schoorvoetend dat dit niet klopt en hij beloofde beterschap. Ik begrijp ook dat het misschien wel moeilijk is je stil te houden wanneer je je eigen team fluit, maar laat het dan door een ander doen. Een ander minder sterk punt was dat hij absoluut niet meeliep met het spel en bepaalde dingen gewoon niet zag en verkeerd beoordeelde.
Niet dat we hierdoor de wedstrijd verloren hebben, Kraggenburg F1 was de terechte winnaar vandaag.
Na deze wedstrijd maken we ons op om de 4e plaats in de ranglijst te handhaven. Om dit te kunnen vasthouden zullen we komende zaterdag thuis moeten winnen van Flevoboys F5; het F4 team van Flevoboys hebben we eerder dit jaar verslagen met 3-1, dus het zou moeten kunnen!

/Peter Kragt