Zaterdag 2 februari moeten de spelers van E2 om 11.45 verzamelen op het parkeerterrein van SV Blokzijl om daarna richting de Burght in Vollenhove te gaan. Een aantal spelers zijn al in de Burght, omdat ze al eerder een wedstrijd moesten spelen voor E3 en E4.

Voordat de jongens en meiden de eerste wedstrijd in gaan, wordt er een korte bespreking gehouden met de leiders. Wat ze daar gezegd hebben weet ik niet, maar de spelers van Blokzijl E2 beginnen sterk. Na een aantal minuten weet Manon haar kans te benutten en scoort 1-0 voor Blokzijl.
Wat zijn ze fel en wat weten ze elkaar goed te vinden. In mum van tijd scoort Daan 2-0, wat een prachtig doelpunt. Blokzijl blijft scherp Janick en Esmee proberen Blokzijl op een voorsprong te krijgen van 3-0, maar helaas de bal gaat net langs het doel. Stan en Lucas doen hun uiterste best om langs de tegenpartij te komen, maar Kraggenburg verdedigt goed. De bal komt
gevaarlijk in de buurt van Lucian, maar die weet de bal tegen te houden. Blokzijl zwakt wat af Steven en Krijn zorgen ervoor dat de bal niet te dicht bij hun doel komt. De zoemer gaat, 2-0 voor Blokzijl. Super gedaan jongens en meiden.

De tweede wedstrijd volgt snel. Blokzijl zit er goed in Daan schiet de bal keihard richting doel, maar de bal wordt tegengehouden door de keeper. Dan komt Esmee met een super schot helaas net mis, wat kan die meid hard schieten zeg. Lucas gaat het proberen, maar de bal wil er gewoon niet in. Kraggenburg komt terug en Krijn probeert de tegenstander bij het doel weg te houden. Lucian krijgt het wat drukker, maar houdt de bal keurig tegen. Dan komt Steven met een goede pass naar Esmee, Esmee schiet, helaas de keeper heeft de bal. Wat heeft Blokzijl een kansen en wat haalt de keeper van Kraggenburg er veel uit. Stan, Manon en Janick, proberen de bal weer richting het doel van de tegenstander te krijgen, maar het lukt gewoon niet. Blokzijl gaat de laatste minuut in. Wat is het spannend, want een doelpunt zit er gewoon in! Dan komt Lucas in eens na voren en yes hij scoort, het is 1-0 voor Blokzijl en dan gaat de zoemer, het is afgelopen. Blokzijl heeft wederom gewonnen en hebben dit dubbel en dwars verdiend.

Renate