Het heeft even geduurd maar eindelijk weer eens een verslag van de veteranen van Blokzijl. Na de winterstop vandaag alweer de tweede wedstrijd en alweer betrof het een uitwedstrijd ditmaal tegen Joure. De tweede wedstrijd ? Jazeker want 14 dagen geleden werd de competitie hervat met een 1-0 uitoverwinning op Olympia 28 uit Hasselt. Het spel was echter van een uiterst bedroevend niveau dat de vaste schrijver van het 2e van Blokzijl 4 dagen moedeloos achter de laptop heeft gezeten maar er toen achter kwam dat het maar het beste voor iedereen zou zijn als er gewoon niets over geschreven zou worden. 3 punten werden er meegenomen uit Hasselt en dat was prima voor de tijd van het jaar.

Vandaag dan tegen Joure. Leider Henk , deze middag zonder medeleider Berry,  had 13 spelers tot zijn beschikking en omdat de jongens die trainen normaal gesproken altijd starten in de basis, werd het toch een serieuze puzzel  voor hem om er 2 naast te zetten. Aangezien de trainingsopkomst dusdanig belabberd is moest Henk dan maar de 11 opstellen die er het fitst uitzagen. Richard mocht de vlag hanteren en Kees kon naast Henk komen zitten. Vandaag Dennis op de goal ( bedankt weer, top dat je er steeds kan zijn). Achterin stonden Gerbrand, Sander, Gerard en Marco. Het middenveld bestond uit conditie in de vorm van Martijn, Leiderschap in de vorm van Rene en loopvermogen in de vorm van Hendrik. De mannen die de goals moesten produceren waren Lo, Everard en Carlo. Meteen zat Blokzijl lekker in de wedstrijd. De bal ging goed rond en het spelniveau van voor de winterstop zat er al weer snel in. Achterin stond het als een huis, Carlo maakt zijn poort en voorin waren de spitsen scherp. Binnen het half uur stonden we op een veilige 3-0 voorsprong door goals van Everard en Lo (2x). Als we nog wat zorgvuldiger om zouden springen met de mogelijkheden dan hadden we er nog we 3 of 4 in kunnen prikken, maar een 3-0 voorsprong bij de rust dat voelde prima aan.

De 2e helft kwam Kees op de plek van Gerbrand. Binnen 5 minuten had Joure de paal geraakt en de lat en Blokzijl zwijnde dat er niet door hen gescoord werd. Daarna werd het initiatief weer genomen en kwamen er weer voldoende kansen om de voorsprong uit te breiden. Het doel wisten we echter niet te vinden en zelfs Lo kreeg de bal niet tegen de touwen terwijl hij bijna op de doellijn stond. Richard, ingevallen voor Hendrik wist een vrijetrap nog wel de bovenhoek in te krullen zodat de eindstand vandaag op 0-4 kwam te staan.  Henk Bakker straalde de rest van het weekend van oor tot oor want in heel Steenwijkerland is er maar 1 leider die dit seizoen alle wedstrijden heeft gewonnen en dat is onze Henk. Ik zeg hou dit nog lekker een wedstrijdje of acht vol. We gaan nog een mooie spannende 2e helft van het seizoen krijgen met een 3-tal ploegen die gaan uitmaken wie kampioen gaat worden. Blokzijl staat op kop met de minste verliespunten  maar Genemuiden en SVM staan er maar 3 puntjes achter. Ook Delfstrahuizen en Meppel zitten nog op het vinketouw. Blokzijl kan dus de komende tijd aan de bak en wat trainingsarbeid zou de ploeg niet misstaan !