Zaterdag 30 september was het weer zover, JO7-2 speelde thuis! Op het veld aangekomen hoorden we dat vandaag maar 2 wedstrijden gespeeld zouden worden, omdat V.V. BEW verhinderd was. Blokzijl begon daarom de eerste wedstrijd tegen V.V. de Blesse. Ze speelden met 5 tegen 5 spelers waardoor er 1 wissel was. Het was een leuke wedstrijd en Blokzijl was goed op dreef! Vanuit een voorzet van Job werd het eerste doelpunt  gezet door Teun. Vervolgens scoorde Job het 2e doelpunt waarna er 1 doelpunt tegen werd gescoord door V.V. de Blesse. Gelukkig hield Blokzijl daarna de bal waarbij Job het 3e en 4e doelpunt scoorde en Gudio het 5e doelpunt! Het doel werd meerdere keren goed verdedigd door oa. Gerjo. Ook Jordy en Tijn speelden goed samen met de rest van het team waardoor de bal bij Blokzijl bleef en er geen doelpunten meer tegen werden gescoord. De wedstrijd werd daarmee afgefloten met 5-1 voor Blokzijl!

De 2e wedstrijd werd tegen JO7-1 van Blokzijl gespeeld. En hoewel de jongens van JO7-2 bij voorbaat al wat onzeker zijn als ze weten dat ze tegen JO7-1 moeten, hebben ze zich ontzettend goed staande weten te houden! Er werd met 5 tegen 5 spelers fanatiek gespeeld en zeker de eerste helft van het spel was de bal vaker in het bezit van JO7-2! Het eerste doelpunt werd dan ook gemaakt door Gudio! Daarna werd er 1 doelpunt tegen gescoord waarna Job terugkwam met het 2e doelpunt voor JO7-2! Helaas werden er in de laatste minuten nog 3 doelpunten tegen gescoord  waardoor de wedstrijd eindigde met 4-2 voor JO7-1. Natuurlijk jammer van het verlies maar het was een prachtige wedstrijd! Het is mooi om te zien dat er iedere wedstrijd weer een verbeterslag heeft plaatsgevonden in techniek maar ook in samenspel en teamspirit!

Trots op de jongens!

JO -7 1 tegen JO7 – 2

📷 © Inge Lotterman

Trainer Kees geeft de jongens nog wat extra tips