Een superieur Blokzijl overklast Jistrum met 1-5.

Blokzijl poetste de nederlaag tegen Waskemeer van zich af door Jistrum de wil op te leggen.
Met veel circulatie voetbal en de drift naar voren werd keeper Kor de Vries onder vuur genomen.
De jonge keeper hield alles uit de goal, goede bedoelingen van Pieter de Jonge, Sander Boxum en Everard Rabbinge stranden op de vuisten van de keeper.
Een doelpunt kon niet uit blijven want Blokzijl was heer en meester, routinier Bert Keizer was van stal gehaald om de ploeg te completeren, ook Richard Jägers en Hendrik Donker waren mee naar Jistrum.
Raimon de Boer ging mee als 14e man hij komt weer terug na een beenvliesontsteking

Bert Keizer voetbalde alsof hij wekelijks meespeelt goed in het coachen en aan de bal de rust zelve. Zijn inzicht bracht de selectie naar een hoger niveau, de bevrijdende goal viel in de 25e minuut een corner van Pieter de Jonge werd door Everard geplaatst binnen gekopt.
De 2e goal was een beauty na goed combinatievoetbal tussen Bert, Dennis Dijkstra en Mark Benus
kwam de bal voor de voeten van Sander Boxum beheerst en kiezelhard schoot de voorstopper de bal binnen 0-2 in de 30e minuut.
Bert Keizer kopte uit een corner van Pieter de bal bijna binnen het had de 3-0 kunnen cq moeten zijn.
Een afgeslagen bal van Pieter kwam bij aanvoerder Niek Dunnink zijn afstandschot op de wreef was onhoudbaar.
Blokzijl zat in een zetel 3-0 na 41 minuten.
Ook Carlo Noorwijk kwam tot tweemaal toe in een kansrijke positie maar keeper de Vries redde bekwaam.
Na rust de kans voor Carlo een pass op maat van Pieter viel tussen de keeper en Carlo in de Vries hield Jistrum in de race.
Daarna een beter Jistrum het was zeker 20 minuten billen knijpen want de ploeg speelde alles of niets.
Het werd een paar keer gevaarlijk voor de goal, maar keeper Dennis Heyman bleef op de been.
In de 67e minuut de bevrijdende goal, het was weer Pieter die betrokken was bij het doelpunt, Everard knalde de bal diagonaal binnen een dijk van een goal 0-4.
Richard en Hendrik vervingen de moegestreden Bert en Dennis Dijkstra.
Jistrum scoorde in de 80e minuut de 1-4 wederom uit een corner,hierbij ging keeper Dennis niet geheel vrij uit Jacob Jan Jager was de schutter.
Wat heeft Blokzijl met hoekschoppen tegen?is het de angst om te koppen? is het Dennis die gewoon moet komen? of is het de nonchalance van we doen het wel even?
Voor mij als trainer een raadsel want wekelijks hebben we het er over.
Natuurlijk zijn corners mee en tegen betrainbaar maar alleen……….. in het collectief.

In de 90e minuut tikte Everard de 1-5 binnen zijn actie in de 16 meter was onnavolgbaar meerdere tegenstanders en keeper werden omspeeld de kroon op een geweldige wedstrijd, Sander bracht de spits in stelling.

Een droomuitslag, Blokzijl pakte 3 dik verdiende punten…….. het collectief zegevierde.

Man off the match :wederom Everard Rabbinge zijn 3 doelpunten waren meer dan fraai.

Volgende week uit tegen VenV 68 uit Garijp een vriendschappelijke wedstrijd tegen de 5e klasser B Noord, aanvang 14.30 uur.