Freek Edelenbos 16 mei 1951 - 08 april 2020

* Freek Edelenbos 16 mei 1951 – 08 april 2020

(Foto:Thea Louwerens)

Vandaag bereikte ons het droevige bericht dat afgelopen nacht (08 april 2020) in zijn slaap is overleden voormalig vrijwilliger van de club, de heer Freek Edelenbos.  Hij zou 16 mei de leeftijd van 69 jaar bereikt hebben.

Eind jaren ’80 en in de jaren ’90 is Freek jarenlang bij de club betrokken geweest als materiaalman. Jarenlang zorgde hij dat tijdens de trainingen en voor wedstrijden de ballen keuring opgepompt klaarlagen. Freek was er altijd bij tijdens de wedstrijden van het eerste elftal, zowel uit als thuis.  In al die jaren heeft hij heel wat trainers meegemaakt, denk hierbij  aan de heren Fahner, Rook, Haasjes, Moorman, van Eerde, de Bruin, Pit, Naberman en, last but not least, degene waar hij de meest hechte band mee had: Willem ter Horst.  Ook met Harm Boes had Freek een prima relatie. Samen met Harm zorgde Freek dat de shirts en de trainingspakken voor aanvang van de wedstrijden keurig klaarlagen in de kleedkamer.  Freek en Harm, dat was een twee-eenheid. Hoogtepunten voor Freek vormden de jaarlijkse feest-avonden op de club of één van de vele weekendjes-weg naar Ameland.

De laatste jaren zagen we Freek, om wat voor reden dan ook, niet meer op de club, hetgeen natuurlijk jammer was. Het was voor hem een mooie afleiding. Wij zijn echter tóch van mening dat wij als club enige aandacht aan het overlijden van Freek moesten besteden.

Moge deze oer-Feyenoorder rusten in vrede.