6-10-2012

Waar alle competitie wedstrijden wegens doorweekte velden werden afgelast, zo ook de wedstrijd E2 tegen Genemuiden E3, slaagde trainer Theo er op ongekende wijze erin om binnen enkele minuten een bespeelbaar veld te vinden en een tegenstander…….

Zo traden om 10:00 uur de E2 aan tegen de E3 van VV Hoogeveen voor een oefenwedstrijd in Hoogeveen op een perfect kunstgrasmatje.

Het werd een wedstrijd met veel leermomenten.
De spelers kwamen er al snel achter dat het ballen op kunstgras anders is dan op gewoon gras. Met name de bal ondervindt minder weerstand waardoor kappen, passeren en aannemen een stuk moeilijker was dan gebruikelijk en menig actie mislukte.
Ondanks het “snelle” gras waren beide ploegen in evenwicht en bleef het de eerste helft 0-0.

Tevreden was Theo niet; een groot deel van de spelers leek “vastgeregend” op hun plaats en hadden moeite met bewegen. Ook werden de afgesproken posities niet gehouden hetgeen onnodig gecorrigeerd werd door de spelers die over een H2O aandrijving beschikken.

De tweede helft bracht in het begin wat verbetering en de eerste kansen werden gecreëerd. Yannick stuitte een keer op de keeper en op de paal; jammer.
De tegenstander schoot ondertussen vanuit een korte hoekschop met een mooi geplaatst schot op de lat; gelukkig.
Halverwege de tweede helft viel Blokzijl terug in hun fouten van de eerste helft en wist de tegenstander steeds meer druk te zetten op het doel en kort achter elkaar de 1-0 en 2-0 te scoren.

De aansluitingstreffer van Yannick, drie maal is scheepsrecht, werkte als een wake-up call en zorgde ervoor dat Blokzijl toch nog even lieten zien dat ze echt kunnen voetballen en het spel zich verplaatste naar de helft van de tegenstander. Helaas te laat om de eindstand (2-1) nog te veranderen.

Speciale dank aan de zeer correcte fluitende gelegenheidsscheidsrechter…………laat hem volgende wedstrijd toch maar weer langs de lijn, samen met Arie, hun team coachen………..