Vandaag de uitwedstrijd tegen HJSC uit Hommerts op het programma. Donderdagmiddag nog 17 namen op papier en amper 2 dagen later met 12 man op weg. Dirk Pieter zou gelukkig later nog aansluiten zodat we toch nog 2 volwaardige wissels hadden. HJSC had er zin in vandaag want die stonden er goed voor in de 2e periode en dat wilden ze graag vasthouden. Blokzijl begon helemaal niet onaardig aan de wedstrijd. Het eerste kwartier kwam men wel achter met 1-0 maar heel veel slechter speelde ze niet dan de tegenstander. Voorin kwamen we zelfs een aantal keren door omdat de teruggekeerde Aleks Hamstra zich als een lastig mannetje ontpopte. Wedstrijdritme en conditie ontbrak hem nog om beslissend te kunnen zijn. Daarna tot aan de rust ging het echter helemaal mis met de vandaag in het paars spelende Blokzijl. Door enkele weggevertjes van onze kant en wat prima uitgespeelde aanvallen van een ontketend spelend HJSC prijkte er een 6-0 ruststand op het scorebord. Berry hing al moedeloos met de vlag in de hand tegen de omheining aan een Richard zocht zelfs al naar een wit zakdoekje voor hemzelf. Harm en Harm waren er gelukkig om beide op te beuren richting de 2e helft toe.

Verslagenheid in de kleedkamer bij een bakkie thee, maar ook zelfreflectie dat het zo niet kon en dat er met elkaar uit een ander vaatje moest worden getapt. Aan de heren op het veld om te laten zien dat het niet alleen bij woorden zou blijven. Dirk Pieter kwam voorin op Martin z'n plek te staan. Wissels dus gebruikt en hopen dat ieder verder de wedstrijd kon uitballen.

De 2e helft was er gelukkig licht sprake van herstel aan Blokzijl kant. Op het winderige veld kwamen we het eerste half uur ongeschonden door. Het was allemaal wat feller en fanatieker en men liet minder over zich heen lopen. Bij Blokzijl vloeide de krachten meer en meer weg en HJSC prikte er nog 3 in. Het publiek scandeerde de tien, tien, tien. Die had er ook kunnen komen maar met kunst en vliegwerk wist Blokzijl dat te voorkomen. In de laatste seconden van de wedstrijd wist Bertin zich nog te onderscheiden door een zeker lijkend doelpunt nog te keren, waarbij hij en het applaus van zowel het sportieve HJSC publiek als dat van de spelers van HJSC kreeg. Scheidsrechter Bootsma die de wedstrijd prima aanvoelde floot daarna af en de spelers van Blokzijl konden weer een dikke zeperd op het conto bijschrijven. Volgende week dan maar laten zien dat we ook anders kunnen ! Voor Blokzijl leek het zelfs allemaal nog erger te worden omdat de scheidsrechter de uitslag iets wat verkeerd had ingevuld in sportlink en dat niet meer kon aanpassen ! Blokzijl leek hiermee ineens de meest gepasseerde ploeg te zijn in voetballend Nederland ?