EERST maar het goede nieuws Berry Uffels en Alien de Jonge hebben er een dochter bij Iris is donderdag 1 oktober geboren.
Namens bestuur, selectie en begeleiding van harte GEFELICITEERD met jullie aanwinst in het gezinnetje.
Heel veel liefde en gezondheid toegewenst, ook familie en vrienden onze felicitaties.

Dan het VOETBAL!! tja op het winderige park van Hommerts-Jutrijp Sport Club had Blokzijl zijn zoveelste OFF- DAY en mocht het met een pak op de broek richting Blokzijl vertrekken 6-1.

Dat de harde wind spelbreker zou zijn was duidelijk maar daar hebben beide partijen toch last van dus mag dat de REDEN niet zijn.
Nee, de instelling moet er vanaf de 1e minuut zijn anders loop je achter de feiten aan, HJSC won bijna alle duels dus…… gretigheid!!

Jan Peter moest al in de 4e minuut een bal van de doellijn halen, een waarschuwing om scherper te zijn.
Maar er was maar één ploeg die recht zou hebben op een voorsprong, in de 15e minuut een ingooi voor Blokzijl naar wie? De bal kwam bij een HJSC er en Jelte Raap profiteerde van de blunder 1-0 in de 15e minuut.
HJSC bleef de boven liggende partij en Blokzijl keek er naar in de 29e minuut de 2-0 door Steve Bakker een blunder in de organisatie waar Niek ( Nikos ) en Rutger ( Sleepy ) geen balans konden vinden.
Zelden kwam Blokzijl op de helft van de tegenstander factor wind werd door de ploeg slecht uitgespeeld.
Keeper Dennis had patent op lange en zeer snel thuis ballen, waardoor er nauwelijks balbezit was.

In de 43e minuut de genade klap uit een vrije trap scoorde Mario Nieuwenhuizen fraai maar zeker houdbaar 3-0.

Na rust vele wissels Gerard( Baks) kwam de ploeg versterken, ook Dirk Pieter ( Poke lok) en Carlo(Eikelkamp) kregen hun speelminuten in en zoekend Blokzijl.
Een paar poeiers net naast en een shot op de paal van Pieter G gaf de ploeg iets vertrouwen maar HJSC weerstond de korte stormloop.

In de 60e m een goal van Raap 4-0, en in de 70em de 5-0 door Gerbrand( de Red) die een puike 2e helft speelde maar na de goede sliding van Niek de bal alsnog in het eigen doeltje schoot.
Dat Boaz het doel trof was een presentje van de HJSC keeper Boaz blokte zijn trucje 1-5 in de 72e m.

Jelte Raap schoot de 6e binnen in de 85e minuut na geklungel in de achterhoede, nee mannen na de winst in Oosterzee was het hopeloos om naar te kijken een dik verdiende NEDERLAAG.

Grensrechter Mark Benus( Beany) schudde zijn hoofd hoe is dit in vredesnaam mogelijk hoorde ik de geblesseerde middenvelder denken.

Zo nu heb ik bijna alle bijnamen genoemd,Harm van der Linde (Harmskie), Ron Grendelman (Henke)

Johannes Lok (Mug )en Stefan Zwanenburg( Steef) completeren onze SELECTIE.

Volgende WEEK de kraker thuis tegen ESPEL ( Henrdri van Eerde en selectie …..WELKOM zou ik maar zeggen)
die koploper Woudsend in een spetterende wedstrijd versloeg.