Zaterdag stond de derde wedstrijd op het programma van Blokzijl na de winterstop. Blokzijl vetrok met 13 man richting Hommerts, Daar het tweede te kort had moest het eerste een speler afstaan aan het tweede. Even was er een probleem maar deze werd zeer sportief opgelost door de tegenstander en zo kon Blokzijl deze dag aantreden in het Vaticaans paars van de Hommerts. De wedstrijd begon even over half drie, en het was in het begin gelijk raak, Justin Boonstra maakte zijn faam waar. Hij kreeg veel te veel ruimte van de back van Blokzijl en had vrij baan naar de keeper van Blokzijl en schoorde in de 3de minuut de 1-0. Het leek wel of HJSC stond na te genieten, want in de 5de minuut ging Pieter Galema goed door op rechts en gaf een goede voorzet, deze belande in het strafschop gebied voor Boaz Mooiweer en deze maakte attent de 1-1. Toch was het de thuis ploeg die op voorsprong kwam, de links half van HJSC Steve Bakker kreeg te veel ruimte daar er niet werd doorgedekt. Hij had een vrij veld voor zich en van grote afstand maakte hij de 2-1 in de22ste minuut. Daarna ging het over en weer en waren beiden ploegen aan het zoeken. Veel ging via de lange bal en dit kwam het spel van beiden kanten niet te goede. Helaas voor Blokzijl kregen de mannen uit de Hommerts in de 38ste minuut een penalty. Pieter Galema drukt onnodig de tegenstander met beiden handen in de rug. De beslissing was dan ook volkomen terecht, Jelte Raap wist wel raad met dit buitenkansje en schoot de bal goed in 3-1. Met deze stand dachten de meeste spelers de rust in te gaan, maar 1 speler niet, Jelte Raap kreeg de bal op de rand van de 16 en schoot zeer fraai in en maakte de 4-1 in de 44ste minuut.
Met deze stand werd de rust ingegaan, Blokzijl zette de boel om en ging 1-4-3-3 spelen.
Iedere speler had een directe tegenstander en dit was zijn taak, en dit pakte de tweede helft goed beter uit. Enkele kansen over en weer waren er maar hieruit werd niet gescoord. In de 55ste minuut werd Dirk Pieter Lok gewisseld voor Stefan Zwanenburg. Toch duurde het tot de 65ste minuut tot er weer wat te juichen was. Blokzijl kreeg een corner deze werd genomen door Dinant en deze werd ingekopt door een van de kleinste mannen van het veld Pieter Galema 4-2. Vlak daarna kreeg Blokzijl een vrije trap deze werd genomen door Dinant en helaas belande hij op de paal. In de counter was Jelte Raap zeer snel maar deze kans werd goed gepakt door Dennis Heyman. De wedstrijd had veel oponthoud en HJSC kreeg nog enkele zeer goede kansen, maar wat de eerste helft wel lukt ging de tweede helft niet.
Met nog een kleine kwartier te spelen raakte Rutger Prins geblesseerd en werd vervangen voor Ron Grendelman. Blokzijl speelde de laatste 10 minuten 1 op 1 en kreeg in de 44ste minuut een strafschop deze werd goed genomen door Boaz en hij maakte zijn tweede van de middag 4-3.
De laatste 5 minuten was het lange ballen naar voren maar helaas voor Blokzijl bleven de 3 punten in Hommerts.