Een topper vandaag inde 5e klasse A. Maar dan wel eentje in de onderste regionen van deze klasse. Blokzijl op de 1e plaats van onderen staand tegen de nummer laatst Hielpen. De verliezer staat na deze speelronde in ieder geval op de laatste plek.  Blokzijl en Hielpen zitten in hetzelfde schuitje met betrekking tot het tot stand komen van een voltallige selectie. Ook de spelopvatting van beide ploegen blijkt tijdens de eerste helft exact gelijk. Beide ploegen willen van achteruit voetballend naar de goal van de tegenstander komen. Maar wat al heel snel duidelijk wordt is dat de teams voorin grote moeite hebben om kansen te creëren en als ze er dan al komen ze ook nog eens te verzilveren. Blokzijl had het het eerste half uur dan ook redelijk lastig met de tegenstander. Vooral de lepe en constant zuigende maar wel altijd aanspeelbare Willem Kroon was een plaag voor de Blokzijlploeg. We mochten dan ook in onze handen knijpen dat Hielpen het vizier niet op scherp had staan want we hadden zomaar op achterstand kunnen komen. Blokzijl riep dat echter ook over zich af want waar Hielpen flink de mouwen opstroopte, keek men bij Blokzijl wat gezapig toe. Martin werd al na 20 minuten naar de kant gehaald en Stefan mocht zijn plek links achter innemen. Het laatste kwartier van de eerste helft leek Blokzijl er doorheen te komen. Er werd wat simpeler gespeeld en er werd meer naar de jongens gezocht die voor een goede voortzetting van de aanvallen moesten zorgen. Kleine kansen kwamen er maar ook wij wisten de verlossende treffer niet te maken. Met een 0-0 ruststand werd de thee opgezocht.

De 2e helft was nog geen 5 minuten aan de gang of de thuisploeg kwam al op voorsprong. Matig verdedigend opstellen en zwak ingrijpen werd  keihard afgestraft. Blokzijl rechtte de rug en men probeerde de controle over de wedstrijd te herpakken. Sander kwam Peter  vervangen, Ron schoof door naar de spitspositie en Carlo ging op de linkerflank spelen. Blokzijl kreeg de overhand zonder tot echt grote kansen te komen. En plots stond het 1-1. Waar Blokzijl in de ranglijst terug te vinden is in de kelder, staat het bovenaan als je een lijst maakt met mooiste doelpunten van het seizoen. Na al eerder prachtige goals van Thomas en Gerbrand in de wedstrijden tegen Sleat en Creil, was het ditmaal weer Thomas die voor een wereldgoal tekende. Een corner van links werd door hem prachtig in de verste bovenhoek gekruld. Een terechte tussenstand op dat moment maar Blokzijl wilde meer. Gerbrand die regelmatig de diepte zocht op de rechterflank wist na goed doorzetten de bal net buiten de zestien van zijn tegenstander te ontfutselen. Zijn voorzet verdween in de vijfmeter tussen een woud van spelers maar Robin de Boer wist uiteindelijk de bal over lijn heen te werken en Blokzijl op een verdiende voorsprong te zetten. De thuisclub gaf zich echter niet gewonnen en zette aan voor een slotoffensief. 5 minuten voor tijd kwamen ze alsnog langszij. Bij een makkelijk gegeven vrije trap van Hielpen stond de verdediging van Blokzijl helemaal verkeerd. De kleinste man van Blokzijl stond tegen de langste van Hielpen en die had de bal maar voor het inknikken. Hielpen dolgelukkig uiteraard en de koppies bij Blokzijl gingen hangen.  Da maar een punt overhouden zou je zeggen maar niets is minder waar. De gifbeker van Blokzijl bleek nog niet helemaal leeg te zijn want Hielpen wist 1 minuut voor tijd zelfs de winnende te produceren. Zuur voor Blokzijl dat deze nederlaag zeker niet verdiende, maar wel moest slikken. Blijkt na 7 wedstrijden dat de top 5 zich aardig heeft losgemaakt van de overige 7 ploegen die allemaal zeer dicht op elkaar staan. De verschillen tussen  die teams zijn niet zo heel groot dus voor Blokzijl nog genoeg kansen om punten te gaan pakken. Als we deze spelopvatting vasthouden dan moeten de punten vanzelf komen.