Zaterdag 16 juni 2012

De laatste wedstrijd van het seizoen 2011-2012.

Vertrek 07.00 uur, wie bedenkt dat zo vroeg,  is de eerste reactie van een aantal moeders.
Gelukkig was Theo op tijd want die heeft het georganiseerd. Daar sta je dan om 06.52 uur in de morgen. Niemand is er en wie komt als tweede binnen……. Kewinnie. Ik droom toch niet?
Dan druppelen we allemaal binnen. De een nog wakkerder dan de ander. De eerste opmerking was;”Vroeg he..!”
We waren om 8 uur in Dronten, nadat we ons hadden aangemeld zagen we dat we in poule 4 zaten op kunstgras. Prettig, dat betekend geen natte voeten en de bal kan lekker worden rond gespeeld.
De tegenstanders:
Dos Kampen F3 – Blokzijl F1   1-0
Sc Emmeloord F2 – Blokzijl F1  0-2
ASVD Dronten F3 – Blokzijl F1  1-1
CSV’28 F4 – Blokzijl F1   CSV’28 komt niet opdagen

Eindstand:
ASVD  3 7 punten
DOSK  3 6 punten
Blokzijl 3 4 punten
Emmeloord 3 0 punten

Nog 8 minuten te gaan en we moeten beginnen. Dus snel naar het veld en voorbereiden, want de eerste wedstrijd is de belangrijkste in een toernooi.
Iedereen aangegeven dat we vol er op moeten.
Niks bleek te helpen in de eerste 5 minuten wisten we niet eens dat we aan het voetballen waren. 1 geluk het hele team was de weg kwijt. Helaas werd in die fase gescoord door Dosk. Jammer want we herstelden ons, alleen wisten we niet te scoren.
Zo was de kop er af.
De tweede wedstrijd tegen Emmeloord ging veel beter. We zetten direct druk op de tegenstander en konden zien dat de twee weken extra training van belang zijn geweest. Milan wist de keeper op het verkeerde been  te zetten en Janick wist met een afstand schot de stand op 2-0 te brengen.
Deze zege gaf energie en dat zag je aan de ploeg.

ASVD F3 waar we al twee keer tegen geoefend hadden kenden we goed. Helaas hebben we 2 keer verloren dus het werd tijd daar eens verandering in te brengen.
We starten fel en vol passie. Iedereen vanuit zijn positie maakte het ASVD moeilijk, wat, we namen initiatief. Na een paar gevaarlijke kansen wist Milan de bal snoeihard in het doel te schieten.
ASVD was van slag het zal toch niet. Helaas was het een Lucky goal, vanuit de ogen van Blokzijl, waarmee de stand (overigens terecht) op 1-1 kwam. Toch was het Blokzijl die in de laatste kans op een millimeter het doel zag missen. MAAR een goed resultaat. Er werd gevoetbald en strijd geleverd wat wil je nog meer.
Tot slot werden nog twee vriendschappelijke partijtjes gespeeld tegen DOSK F3 en ASVD F6.
DOSK F3 kwam echt goed weg doordat wij vanuit een paar kansen niet wisten te scoren. En zij een goal cadeau kregen en dus weer 1-0
ASVD F6 was een maatje te klein voor Blokzijl de 0-4 was terecht alleen zag je dat Blokzijl een beetje overmoedig werd door te denken dat ze wel even zouden winnen. Het samenspel werd,  ga voor je eigen kansen. Iets wat ook weer een goede leer is want ten allen tijde moet je vanuit het ploegenspel spelen om een resultaat neer te zetten wat er toe doet.

Terug kijkend een leuk toernooi en ik moet zeggen F1 heeft het goed gedaan ondanks de eerste nederlaag zijn ze blijven voetballen en was het net als in de competitie een minimaal verschil tussen Blokzijl F1 en hun tegenstanders en dat mag je als een compliment zien voor dit team.

Volgend jaar gaan we door met de ontwikkeling die ingezet is. Vanaf deze plek willen Peter – Egmen en ik iedereen een prettige vakantie wensen en na de vakantie weer een tof jaar tegemoet gaan.

Theo Dragt