Vlaggetjesdag

Zaterdagmorgen om 09:00 uur vertrokken we uit Blokzijl richting de Boys uit Heerenveen.
We waren mooi op tijd aanwezig dus eerst een bakkie.
Een paar “gepensioneerde” leiders/trainers stonden de warming-up van de Heerenveense Boys te bekijken en waren het er over eens dat de uitslag wel eens in de dubbele cijfers kon gaan lopen, dit in het voordeel van Blokzijl.
De wedstrijd begon iets later dan gepland, het tempo van de tegenstander lag erg laag hierdoor kwamen wij in de eerste helft niet aan goed voetballen toe.
Maar het tempo was niet het grootste probleem, het was in Heerenveen “vlaggetjesdag” ik kon alleen nergens een kraam met haring vinden. Het vlaggen aan onze kant ging zonder problemen, Theo had namelijk nagenoeg niets te doen. De grens aan de overkant had het iets drukker en bezweek in de eerste minuut al onder die druk. Helaas is de beste man er gedurende de wedstrijd niet meer bovenop gekomen. Nu weet ik als geen ander dat we geen commentaar mogen hebben op de leiding. Maar wat ik vanmorgen heb gezien heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Bij een schot op doel ging de vlag omhoog, als een speler van eigen helft vertrok ging de vlag omhoog. De beste man hield op een gegeven moment tijdens het lopen langs de lijn de vlag omhoog, wel zo makkelijk en de scheids maar fluiten. De bal over rechts en iemand van Blokzijl op links in buitenspelpositie, vlag omhoog. Een paas op het middenveld, vlag omhoog. Een speler van Blokzijl in buitenspelpositie maar de bal is nog niet gespeeld weer die vlag omhoog. De beste man had er helaas geen verstand van, maar wel veel plezier in, dus het vlaggen ging gedurende de wedstrijd op deze manier door. Gelukkig is de uitslag goed en het meegereisde publiek uit Blokzijl goedgezind en hebben we er hartelijk om kunnen lachten (dus niet uitgelachen). Het team van Blokzijl kwam goed uit de rust, de tweede helft was een stuk beter, maar echt goed voetballen tegen de Boys uit Heerenveen met  “vlaggetjesdag” was bijna onmogelijk.
Heerenveense Boys D4 – sv Blokzijl D1G 0-6, gescoord hebben Bram (3*) Steven (1*) en Ealse (2*).

Kees