Vandaag op pad naar sv Heerenveen, en Joop had gelijk, het Abe Lenstra Stadion zat er helaas niet in vandaag, dus we blijven dromen. Maar er was wel een andere leuke verassing voor ons, de A1 van Ajax was vandaag ook op bezoek bij Heerenveen! De eerste foto’s werden meteen bij aankomst al gemaakt van de spelersbus, zelfs Jan (PSV-er in hart en nieren) wilde hiermee wel op de foto. Maar hiervoor waren we vandaag niet gekomen, Heerenveen moest verslagen worden om nog steeds een kans te maken op het kampioenschap, want daar gaan we nog steeds voor!
Het zonnetje scheen zo af en toe, heerlijk voetbal weer, al zeg ik het zelf. Een kort maar krachtige warming-up en we waren er weer helemaal klaar voor. We waren vandaag met 12 dames afgereisd naar Heerenveen, geen ruime selectie maar dat zijn we ook niet gewend dit seizoen. Er was één nieuweling bij, Yvonne die hopelijk ook volgend seizoen ons team komt versterken. Maar daar wordt nog over onderhandeld.
Om half drie floot de scheids af, je zou denken dat Blokzijl meteen van af het begin gebrand was om hier de punten binnen te slepen, maar dit was niet het geval. De eerste twintig minuten gingen moeizaam, de combinaties liepen niet en ook de lange bal die te vaak werd gebruikt viel niet goed. Het resultaat, een mopperende Jan en ook de dames in het veld waren niet vrolijk. Logisch, maar er kwam verandering toen de dames 1 van Wolvega langs het veld verschenen. Een goed lopende aanval werd goed afgemaakt door Yvette. En nog geen vijf minuten later was daar ook de 0-2, en de dames van Wolvega hebben we de hele middag niet meer gehoord. Het voetbal was bij vlagen redelijk. Maar het niveau van twee weken geleden werd niet gehaald.
In de rust was Jan niet ontevreden, maar er moest wel zo snel mogelijk een doelpunt bij want dan zouden we er over heen lopen, aldus onze Coach. Nou, aan de bak dan maar. Het verliep wederom anders dan gepland. Veel duels werden verloren en het samenspel wilde niet echt vlotten. Marjolein tekende een kwartier voor tijd toch voor de 0-3, eindelijk zal ze wel gedacht hebben, nadat ze al twee grote kansen had gemist die middag. Na dit doelpunt hadden de dames van Wolvega het wel gezien en dropen af. Voor hun dus nog geen kampioenswedstrijd voorlopig.
Er kwam frustratie bij Heerenveen, dit kwam vooral tot uiting toen Yvette haar lichaam goed gebruikte in een duel. Haar tegenstandster viel, en begon wild om zich een te trappen om daarna in huilen uit te barsten. Zij mocht even afkoelen langs de kant. De scheids floot vroegtijdig af, geen ramp aangezien het spel nou niet echt hoogstaand was deze wedstrijd. Maar zoals Jan ook al zei in de rust, je kan niet iedere week mooi voetbal spelen. Vandaag op inzet gewonnen en de driepunten mee naar huis.
Wat een leuke bijkomstigheid was van het vroegtijdig einde van de wedstrijd was dat wij nog even konden genieten van de A1 van Ajax en Heerenveen. Onze aandacht ging vooral uit naar de coach, was het nou Frank of Ronald de Boer. De meningen waren verdeeld. Ajax verloor met 3-1, de meeste dames gingen douchen, maar Kitty had andere plannen, toen meneer de Boer werd geïnterviewd voor AjaxTV stond zij met haar groene gesponsorde trui achter Frank/Ronald te springen om te laten zien dat ze van Blokzijl was. Maar voor Kitty was dit nog niet genoeg, er werd nog een handtekening gevraagd voor de club, hieruit bleek ook dat het Frank was die strak in’t pak langs de lijn stond. Toen we later in de kleedkamer even aan het napraten waren kwam Kitty nog even langs in de kleedkamer, Frank stond op de gang dus als er nog mensen op de foto wilden dan moesten ze snel zijn. Zie het resultaat:

Ook in de kantine bleek nog een bekende te zitten. Het was geen look-a-like maar gewoon het broertje van Wesley Sneijder, ook hier nog even snel mee op de foto geweest. Vooral Marianne was hier erg blij mee!

Daarna hebben we Foppe nog even uitgezwaaid en toen konden we met de drie punten weer terug naar Blokzijl! Al met al hebben we ons best vermaakt in Heerenveen.
Namens de dames en vooral namens Janita 😉
Monique